Medier, kommunikasjon og informasjonsteknologi - Master
NTNUMedier, kommunikasjon og informasjonsteknologi - Master
Medier, kommunikasjon og informasjonsteknologi består av obligatoriske temaer som medieteori, informasjonsteknologi og metode. Studentene kan selv velge emner de vil fordype seg i. De valgfrie emnene er blant annet: psykologi, sosiologi, statsvitenskap, pedagogikk og medieteknologi og forskningsoppdrag i bedrift. Studentene må i tillegg skrive en masteroppgave der studentene må fullføre et selvstendig forsknings-, eller utredningsarbeid.
Opptakskrav/Søknad
Opptakskravet til masterstudiet i medier, kommunikasjon og informasjonsteknologi ved NTNU, er bachelorgrad med fordypning i medievitenskap eller tilsvarende.
Studiefakta, Tittel m.m
Mastergrad i Medier, kommunikasjon og informasjonsteknologi.
120 studiepoeng.
NTNU
NTNU – Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet
Ved NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet skapes kunnskap for en bedre verden og løsninger som kan forandre hverdagen. NTNU er et internasjonalt orientert universitet med hovedsete i Trondheim og campuser i Ålesund og Gjøvik.
NTNU har en teknisk-naturvitenskapelig hovedprofil, en rekke profesjonsutdanninger og en stor faglig bredde som også inkluderer humaniora, samfunnsvitenskap, økonomi, medisin, helsevitenskap, utdanningsvitenskap, arkitektur, entreprenørskap, kunstfag og kunstnerisk virksomhet