Anvendelse av ny teknologi i yrkesfag (Yrkesfaglærerløftet)
OsloMet – storbyuniversitetetAnvendelse av ny teknologi i yrkesfag (Yrkesfaglærerløftet)
Med utgangspunkt i analyse av læreplanene for studentenes egne programområder skal studentene utvikle og tilrettelegge for gode undervisningsopplegg hvor ny teknologi i relevante fagområder og yrker er sentrale begreper. Studiet er en del av Utdanningsdirektoratets tilbud innen Yrkesfaglærerløftet.
Studiet består av to emner, hvert på 15 studiepoeng.
- Anvendelse av ny teknologi i yrkesfag: Kartlegging, analyse og utprøving.
- Anvendelse av ny teknologi i yrkesfag: Planlegging og gjennomføring.
Om studiet
Elever i videregående skole vil møte teknologiske utfordringer i større og større grad, og undervisningen må tilrettelegges med gode didaktiske undervisningsopplegg for å møte dette behovet. Gjennom studiet vil du lære å utvikle din teknologiforståelse, slik at du kan lage gode og relevante undervisningsopplegg som elevene vil ha nytte av i framtiden.
- Hvordan skape relevans mellom ditt yrkesfag og teknologien som benyttes i dag?
- Hvordan skape gode didaktiske tilnærminger til teknologibruk og digital kompetanse i en yrkesfaglig kontekst?
Studiet er basert på at studentene skal utvikle egen teknologiforståelse i samarbeid med virksomheter/bedrifter.
Alle yrker har i dag utstrakt bruk av avansert teknologi. For at elevene i videregående skole skal være forberedt i møte med disse utfordringene vil det være viktig med gode undervisningsopplegg som inkluderer teknologi innenfor alle utdanningsprogram. Det være seg innen helsesektoren med robotisering og avansert teknologi eller i mer tradisjonelle håndverksfag.
Studieside for Anvendelse av ny teknologi i yrkesfag (Yrkesfaglærerløftet)
Besøk studentportalen for mer informasjon om å studere ved OsloMet (student.oslomet.no).
Her vil du også få se seneste timeplan for utdanningen.