Årsstudium i digital markedsføring
Årsstudium i digital markedsføring
Er du interessert i hvilken plass markedsføring har i samfunnet i dag og i fremtiden, og hvordan digitaliseringen har påvirket samfunnet i et historisk perspektiv? Med et årsstudium i digital markedsføring kan du ta et dypdykk i spennende temaer innen markedsføring, digitaliseringen av samfunnet, økonomi og administrasjon, samt PR og omdømme.
Årsstudiet danner en viktig faglig basis som gir deg et solid fundament innen digital markedsføring og ledelse.
Dette året gir en grunnleggende innføring i en rekke ulike temaer og trekker på «klassiske» emner innen økonomi og administrasjon, i tillegg til å gi en grundig innføring i digital markedsføring. Alle emnene er obligatoriske og utgjør til sammen 60 studiepoeng.
Årsstudiet passer for deg som enten er i startfasen av utdanningen, eller som allerede er yrkesaktiv og ønsker å bygge på med mer kunnskap innen dette fagfeltet.
Hva lærer du?
Årsstudiet består av åtte emner som sammen gir deg en grundig innføring i sentrale temaer innenfor digital markedsføring og økonomi og administrasjon.
På dette studiet lærer du blant annet om:
- Hvordan virksomheter må tilpasse seg den nye digitale hverdagen gjennom markedsstrategier og beslutninger i forhold til produkt- og tjenesteinnovasjon, pris og valg av distribusjon
- Hvordan forbrukerne kognitivt innhenter informasjon, danner seg holdninger, og dermed tenker og tar valg i kjøpssituasjoner
- De viktigste prinsippene for omdømme og hvordan virksomheter bygger merkevareverdi. Her er PR et viktig virkemiddel, og du lærer ulike verktøy for å vurdere omdømme og merkevarerisiko
- Hvordan digitalisering endrer forretningsmodeller og forretningsstrategier, og dermed hvordan bedrifter skal tilpasse seg endringene
- Økonomisk teori og forholdet mellom inntekter og kostnader, samt hvordan bedrifter driver lønnsomt. I tillegg lærer du om hvordan markeder fungerer og hvordan bedrifter opererer i samspill og i konkurranse med hverandre
Kommende startdatoer
Videre studier/jobbmuligheter
Årsenheten i digital markedsføring er identisk med første år av bachelorgraden i digital markedsføring og ledelse, det betyr at du kan gå rett på andre studieår hvis du ønsker å studere videre. Dette forutsetter at du har godkjent de 60 studiepoengene fra årsstudiet.
Årsstudiet i digital markedsføring kan også inngå som en del av andre studieretninger innenfor økonomi og administrasjon eller være en videreutdanning for deg som allerede er yrkesaktiv og ønsker å bygge på med mer formell kunnskap innen fagfeltet.
Kunnskapen du tar med deg fra årsenheten er aktuell i nesten alle bransjer.
Kunnskapen er verdsatt i blant annet:
- reklamebyrå
- mediebyrå
- privat næringsliv
- kommunale og statlige etater
Opptakskrav/Søknad
- Generell studiekompetanse.
- Du kan også søke med 23/5-regelen eller realkompetanse.
Studiefakta, Tittel m.m
Årsstudium, 60 studiepoeng.
Studieplan
- Grunnleggende bedriftsøkonomi - ØKAD1110 (7,5 sp)
- Markedsføring - ØKAD1140 (7,5)
- Organisasjon og ledelse - ØKAD1130 (7,5 sp)
- Forbrukeratferd og psykologi - DML1120 (7,5 sp)
- Innføring i digital markedsføring - DML1210 (7,5 sp)
- Merkevareledelse, PR og omdømme - DML1220 (7,5 sp)
- Mikroøkonomi – Adferd og psykologi - ØKAD1231 (7,5 sp)
- Digital transformation management - ØKAD1240 (7,5 sp)
Kostnader
Pris per semester: 39 900 kr
Registreringsavgift og utgifter til materiell kommer i tillegg.
Hvorfor velge Oslo Nye Høyskole?
Nettbaserte forelesninger
Støttet av lånekassen
Ettertraktet utdanning
Jeg vil vite mer!
Spennende studiemuligheter ved Oslo Nye Høyskole
Oslo Nye Høyskole tilbyr fleksibel utdanning som legger til rette for læringsglede og livslang læring. Oslo Nye Høyskoles samfunnsoppdrag er forskning og utdanning av høy kvalitet. På campus i Oslo eller på nett. Vi er en uavhengig breddehøyskole med...