Forbrukeratferd og markedføring
Forbrukeratferd og markedsføring
Jobber du med salg og markedsføring i dag, men merker at du gjerne skulle hatt mer kunnskap til å ta markedsoptimale beslutninger? Emnepakken i markedsføring ved ONH gir deg oppdatert kompetanse om salg og markedsføring, digital markedsføring, forbrukeratferd og psykologi, samt merkevareledelse, PR og omdømme. I tillegg vil du få oppdatert kunnskap om den digitaliseringen som dominerer markedsføringsfeltet i dag.
Hva lærer du?
Emnepakken består av to hovedemner som omhandler grunnleggende teori og praksis om tradisjonell og digital markedsføring. I emnet Markedsføring får du innsikt i markedsføring som fagfelt, og forståelse for hvordan virksomheter organiserer, kommuniserer og leverer sitt markedstilbud. Og ved å ta emnet Innføring i digital markedsføring vil du forstå de sentrale teoriene og verktøyene som brukes for å markedsføre produkter og tjenester digitalt. Du lærer også å utvikle en helhetlig digital markedsstrategi.
Emnet Forbrukeratferd og psykologi gir deg en introduksjon til forbrukeratferd og forbrukerpsykologi på et grunnleggende nivå. Emnet har fokus på hvilke eksterne og interne faktorer som styrer og påvirker forbrukerens atferd, og hvordan markedsføreren kan dra nytte av disse faktorene, med henvisning til relevant forskning. I det siste emnet i denne pakken,Merkevareledelse, PR og omdømme, vil du spesialisere deg på merkevareverdi og forstå hvorfor merkevarer fører til lønnsomhet og lojalitet, i tillegg til at du får grunnleggende forståelse av prinsippene og viktigheten av omdømme og kommunikasjon fra organisasjoner til ulike interessenter.
Videre studier/jobbmuligheter
Emnepakken er en fin start for deg som vurderer videre studier innenfor økonomi, ledelse, salg og markedsføring, og er også nyttig som supplement til den kompetansen eller jobben du allerede har. Du kan også velge å få ett eller flere av emnene fra emnepakken innpasset som en del av bachelor i Digital markedsføring og Ledelse eller Økonomi og Administrasjon.
Kunnskap om markedsføring er nyttig i alle bransjer innenfor privat og offentlig næringsliv. For eksempel:
- Medarbeider i reklame- og mediebyråer
- Ansatt i markedsavdelinger der typiske titler vil være produktsjef, brand manager, digital markedsfører, markedsanalytiker og markedssjef
- Ansatt i salgsavdelinger der typiske titler vil være kategoriansvarlig, sortimentsansvarlig, key account manager, salgsmedarbeider og salgssjef
- Kreative yrker innenfor utvikling av kommunikasjon på nettsider, i form av annonser, innholdsmarkedsføring og brukergrensesnitt
- Gründer- og oppstartsbedrifter
Opptakskrav/Søknad
Kontakt skolen for informasjon om søknad- og opptakskrav.
Studiefakta, Tittel m.m
Kurs og videreutdanning, 30 studiepoeng.
Hvorfor velge Oslo Nye Høyskole?
Nettbaserte forelesninger
Støttet av lånekassen
Ettertraktet utdanning
Jeg vil vite mer!
Kontaktinformasjon til Oslo Nye Høyskole
Oslo Nye Høyskole
Fyll inn følgende felt for å få mer informasjon fra Forbrukeratferd og markedføring:
Det finnes ingen omtaler av denne utdanningen ennå. Bli den første!