Hvilken by er Norges beste studentby? Hjelp oss med å kåre vinneren - delta her 🎓

Årsstudium

Innholdsmarkedsføring

Kristiania Nettstudier, Nettstudier
Varighet
60 studiepoeng
Undervisning
Heltid/deltid
Studielån/Stipend
Kontakt lånekassen
Undervisningsform
Nettstudier
Neste startdato
Hver dag, hele året Se detaljer
Varighet
60 studiepoeng
Undervisning
Heltid/deltid
Studielån/Stipend
Kontakt lånekassen
Undervisningsform
Nettstudier
Neste startdato
Hver dag, hele året Se detaljer
Få mer informasjon om utdanningen 👍

Innholdsmarkedsføring

Årsstudium på nett i Innholdsmarkedsføring

Innholdsmarkedsførere skiller seg fra andre markedsførere ved at de bruker journalistiske og fortellende metoder og teknikker i kommunikasjonen.

Innholdsmarkedsførere jobber med å skape og produsere fengende kommersielt innhold i tilknytning til kampanjer og annen markedskommunikasjon både i egne kanaler og i eksterne kanaler. De skiller seg fra andre markedsførere ved at de bruker journalistiske og fortellende metoder og teknikker i kommunikasjonen.

Det har tradisjonelt vært flere veier inn i innholdsmarkedsføring. En stor del av innholdsmarkedsførerne har journalistisk bakgrunn og/eller utdanning, men en ikke ubetydelig del er også rekruttert fra andre former for markedskommunikasjon. Det er grunnen til at Høyskolen Kristiania har laget en utdanning som kombinerer disse fagområdene. Det gjør at du gjennom dette studiet får relevant og bred kompetanse for å kunne jobbe som innholdsmarkedsfører.

Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring dreier seg om å produsere interessant og relevant innhold som støtter opp om bedriftens eller organisasjonens kommunikasjons- og markedsmål. Studiet er praktisk rettet, men gir også innsikt i markeds- og målgruppetenkning.

Arbeidet kan deles inn i fire hovedområder:

  • Produksjon av innhold til bedrifter og organisasjoners egne kanaler
  • Produksjon av innhold til eksterne kanaler
  • Produksjon av innhold for kunder i nettaviser og andre digitale kanaler
  • Produksjon av innhold for kunder til både eksterne og interne kanaler

 

Hva lærer du? 

Studiet gir deg praktiske og teoretiske kunnskaper for å kunne jobbe med innholdsmarkedsføring i bedrifter, organisasjoner, nettaviser og byråer.

Du lærer blant annet:

  • å bruke gode historier som verktøy for å selge produkter og tjenester
  • å bruke kreative og journalistiske teknikker i formidlingen
  • å fortelle historier ved hjelp av foto og video
  • forståelse for markedsføring
  • hvordan du når frem til aktuelle målgrupper

Gjennomføring

Nettstudier gjør det mulig for deg å studere når du vil, uansett hvor du befinner deg. Denne fleksible og brukervennlige studiemetoden gjør at nettstudier kan tilrettelegges for enhver timeplan og situasjon. 

Vi bruker læringsportalen Canvas, som vil være ditt digitale klasserom under studietiden.  Studieløpet ditt er basert på arbeid med pensum, veiledningstekster, videoforelesninger, øvingsoppgaver, innsendingsoppgaver samt gjennomføring av en avsluttende eksamen i hvert enkelt emne. Fagstoffet i det digitale klasserommet er ordnet i en bestemt rekkefølge, slik at du lett forstår hva du skal gjøre til enhver tid. Du vil gjennom studietiden din ha tilgang på en veileder i emnene dine. Veilederen vil gi deg tilbakemelding på de obligatoriske oppgavene du leverer i løpet av studietiden. Når du får tilgang til emnene dine vil du også få tilgang til et grunnleggende kurs i studieteknikk, som vil hjelpe deg med å få en god start

For kontakt eller mer informasjon om Innholdsmarkedsføring, vennligst fyll inn en interessemelding.

Kommende startdatoer

1 tilgjengelig startdato

Hver dag, hele året

  • Nettstudier
  • Nettstudier

Videre studier/jobbmuligheter

Studiet kvalifiserer for arbeide med innholdsmarkedsføring i bedrifter og organisasjoner, i offentlige etater, i nettaviser og i ulike typer byråer. Du kan jobbe i små bedrifter eller i store selskaper. Innholdsmarkedsføring brukes i økende grad av en rekke aktører i næringslivet, i ulike typer organisasjoner og i det offentlige. Enten du vil jobbe strategisk med markedsføring eller praktisk med konkrete kampanjer, er studiet i innholdsmarkedsføring velegnet for deg.

Opptakskrav/Søknad

For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:

  • Generell studiekompetanse
  • Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
  • Realkompetanse

Studiefakta, Tittel m.m

Årsstudium (60 studiepoeng). 

Kostnader

Kontakt skolen for informasjon om kostnader. 

Jeg vil vite mer!

Bestill informasjon

Legg igjen en interessemelding hvis du vil vite mer om utdanningen Innholdsmarkedsføring.

Fyll inn din kontaktinformasjon

Send interessemeldingen

Få mer informasjon fra skolen


reCAPTCHA logo Denne hjemmesiden er beskyttet av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Brukervilkår gjelder.
Kristiania Nettstudier
Prinsens gate 7-9
0107 OSLO

Kristiania Nettstudier | Med tradisjon for forandring!

Å studere på nett gir deg fleksibilitet i hverdagen, samtidig som du starter eller utvikler karrieren din.   Vi har tatt det beste studietilbudet fra vår campus-baserte undervisning og gjort det tilgjengelig for deg på nett. Derfor kan du nå få...

Les mer og vis alle utdanninger ved Kristiania Nettstudier

Highlights