Tjenestedesign
Bachelor i tjenestedesign
Lær å designe helhetlige tjenester og forme gode brukeropplevelser!
Bli med på å påvirke fremtidens tjenester! Med utgangspunkt i mennesker og deres behov kan du skape bærekraftige løsninger gjennom design, kreativitet og nysgjerrighet. I studiet får du fordype deg i temaer som fremtidsdesign, gamification og samfunnsansvar, mens du jobber med reelle kunder og løser deres problemer.
Om utdanningen
Gjennom dette studiet vil du lære å skape, visualisere og presentere ideer for brukere, leverandører, lærere og medstudenter. I løpet av studietiden vil vi blant annet jobbe med scenarioutvikling for fremtiden, forretningsutvikling, systemorientert design og presentasjonsteknikk.
Du vil lære om emner som:
- Introduksjon til tjenestedesign
- Visualisering, prototyping og interaksjon
- Designerens samfunnsansvar
- Forretningsdesign
Scenarioutvikling og fremtidsanalyse
Videre studier/jobbmuligheter
Studiet balanserer praktisk design- og innovasjonsferdighet med grundig samfunns- og forretningsforståelse - dette gir deg mange jobbmuligheter!
Våre tidligere studenter jobber innen:
- Offentlig- og kommunal sektor
- Designbyråer og konsulentselskaper
- Oppstartsbedrifter
- Andre tjenesteorienterte virksomheter
Opptakskrav/Søknad
For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
- Generell studiekompetanse
- Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
- Realkompetanse
Studiefakta, Tittel m.m
Bachelorgrad (180 studiepoeng)
Kostnader
Kontakt skolen for informasjon om kostnader.
Hvorfor velge Kristiania ?
Relevante gjesteforelesere
Sosialt skolemiljø
Tett på arbeidslivet
Jeg vil vite mer!
Kontaktinformasjon til Kristiania
Kristiania
Fyll inn følgende felt for å få mer informasjon fra Tjenestedesign:
Det finnes ingen omtaler av denne utdanningen ennå. Bli den første!