Psykolog - Forum

05.09.2015 12:47   Kristina

Kan man ha mer enn 60 studiepoeng i løpet av ett år? Hei, jeg har ett spørsmål om studiepoeng i Norge. Jeg er psykolog og psykoterapeut, og jeg skal bli ferdig snart med doktorgradstudiene min i Serbia. Jeg flyttet til Norge omtrent ett år siden og starte NOKUTs godkjenning prosess. Jeg tilhører generasjon som har blitt overført fra gamledagens studiene plan til Bolonja, så hadde jeg 282 studiepoeng i løpet av 4 år utdanning. Det burde være hele mastergrad, men i samsvær med Bolonja kravene Universitet traff vedtak at jeg må oppnå 18 studiepoeng mer i løpet av femte år. Jeg gjorde det, men NOKUT aksepterer ikke det. De forklarer at en ikke kan ha mer enn 60 poeng i løpet av ett år, og de godkjente bare 240 poeng (4x60, plus 18 fra femte år) selv om oppnådde jeg 282 poeng i løpet av første fire år, og 18 i tilleg. Vedtak- „Til sammen er det gitt generell godkjenning som noe over 4 års høyere utdanning / 258 studiepoeng“. Er det mulig at de bare slette, benekte det faktum at jeg hadde flere eksamener og oppnådde flere poeng? Tusen takk! Kristina


Finn utdanninger innen kategorien