Programmering i utlandet - Forum

28.08.2012 12:53   Kim

Heisann.

Neste høst er planen å begynne å studere programmering på høyskole. Jeg kommer da til å være 27 år, og uten studiekompetanse.

Her i Norge kan jeg komme inn på programmering, med realkompetanse men det de krever er matte S1 + S2 eller R1. Jeg skal starte på matte R1 i januar, og kommer da til å ta eksamen til våren.

Kan jeg komme meg til utlandet med arbeidserfaring (realkompetanse) og en eksamen i R1 matte, eller er det et absolutt must å ha generell studiekompetase? Og om det er et must, er det da mulig å gå 1 år i Norge, tjene seg 60 studiepoeng, og fortsette på år nr. 2 i utlandet, eller begynne på år nr. 1 i utlandet?

MVH

Kim


RE: Programmering i utlandet
28.08.2012 12:54   Studentum

Hei,

Dette er et komplisert spørsmål jeg ikke er helt kvalifisert å svare på, men jeg kan gi noen tips for deg som vil studere programmering i utlandet:

Det stedet hvor du har tenkt til å studere programmering i Norge vet antageligvis hvordan det er mulig å ta deler av utdanningen i utlandet. Kanskje de har noen de samarbeider med?

Eventuelt er det muilg å kontaktet noen av disse universitetene i utlandet å spørre dem om du kvalifiserer til å studere programering hos dem.

Håper dette var til hjelp. Dersom andre vet noe mer, eller om du (Kim) finner en løsning på det er det flott om det kommer med i forumet slik at andre i samme posisjon kan få svar senere :)

MVH

Studentum


Finn utdanninger innen kategorien