Hvilken by er Norges beste studentby? Hjelp oss med å kåre vinneren - delta her 🎓

Musikkhøgskole uten musikalsk skolebakgrunn? - Forum

16.04.2008 12:00   Anonymt medlem
Heisann ! Jeg går nå i andre året på Noroff medie og kommunikasjon, og jeg har lyst til å gå på en musikkhøgskole/universitet etter andre eller tredje året her. Er det noen høgskoler her i Norge som tillater folk uten musikalsk skolebakgrunn (musikklinje)? og eventuelt hvilka ekstra fag jeg må ta for å komme inn. på forhånd takk

Svar: Musikkhøgskole uten musikalsk skolebakgrunn?
16.04.2008 12:01   Anonym
Hei! Det finnes både høyskoler og universitet hvor du kan studere musikk uten musikalsk bakgrunn, men det spørs litt hva du vil. Jeg forstår ikke helt ut ifra mailen din om du vil studere f.eks musikkvitenskap og historie eller om du vil utøve musikk (altså spille instrument, synge etc). Som jeg forstår det så kreves det for det meste kun studiekompetanse for å komme inn på de ulike musikkstudiene. I og med at Studentum kun er en nettportal som samler ulike utdanninger så har vi ikke noe inngående kunnskap om hva de ulike skolene tilbyr og hvilke opptakskrav og regler som finnes hos hver enkelt skole. Du kan gå inn på denne linken musikkskoler og lese litt om hva de enkelte skolene kan tilby av musikkutdanning, og så kan du kontakte de skolene du synes er interessante direkte. All kontaktinformasjon finner du under hver enkelt skole sin presentasjonsside. Lykke til!

Finn utdanninger innen kategorien