MSc in Finance (i England) - Forum

10.11.2011 21:30   Anders

Hei.

Jeg er 25 år og har en BSc fra et mindre Universitet i USA med en GPA på 2,7. Altså ikke noe å slå i bordet med.

Nå angrer jeg på at jeg ikke tok skolen mer seriøst. Jeg er pr dags dato i en lavere stilling i et større konsern og i denne stillingen har jeg lært mye om hva jeg ønsker å jobbe med i fremtiden. Jeg ser da mot equities, corporate finance, bankvirksomhet mot shipping/offshore bransjen og/eller olje/energi bransjen og private banking.

For å få til dette vil jeg ta en MSc i finans fra en god skole og der kommer spm mitt;
Hvilke skoler er da å anbefale og hvor kommer jeg inn basert på min GPA?
Det er viktig med en god skole både for at jeg skal se nogenlunde attraktiv ut på jobbmarkedet, men også for et bra faglig miljø slik at jeg skal kunne lære noe samt ta med meg en særs nødvendig ballast i videre karriere. Jeg ser også mot England pga 1 årig studium som er mer heldig siden jeg ønsker og ikke være "for gammel" når jeg evt er ferdig.
Må da nevnes at jeg ikke tok med meg så mye faglig fra BSc nivå, men jeg er lærevillig og tar ting fort.
Vil også nevne at jeg, personlig, mener at jeg er langt mer oppegående en tidligere valg tilsier.

Ser frem til å høre deres synspunkter.


RE: MSc in Finance (i England)
17.11.2011 10:26   Studentum

Hei!
Vi har gjort et søk på finansstudier i utlandet for deg. Anbefaler deg å lese deg litt opp på de universitetene som foreslås. Eventuelt kan kanskje ANSA være riktig organisasjon å henvende seg til?
Lykke til!


Finn utdanninger innen kategorien