Industriell økonomi eller petroleumsteknologi?!? - Forum

25.11.2009 14:58   J.J
Hei! Jeg blir i løpet av høsten ferdig med min ingeniørutdanning ved UiS. Jeg har til nå studert petroleumsteknologi og ønsker å fortsette på en siv.ing-grad. I forbindelse med dette har jeg et dilemma, og jeg håper at dere kan bidra med innspill slik at min avgjørelse kan bli lettere. Jeg står mellom i) Å flytte fra Stavanger og begynne å studere produksjon av olje og gass, mastergrad i pet.tekn., 2 år, ved NTNU. ii) Å fortsette med studenttilværelsen i Stavanger ved å studere Ind.Øk., mastergrad, 2 år, her. Pro's & con's? Vel, jeg føler at en indøk-utdannelse kanskje passer meg best. Dette pga at dette ikke er en ren teknisk utdannelse og en jobb hvor menneskelige relasjoner står på dagsplanet vil passe meg bra/interessere meg. På den andre siden vet jeg at det er NTNU-utdannelsen er av bedre kvalitet, samtidig som NTNU er et mer anerkjent universitet når det kommer til tekniske utdannelser. Hva skal jeg velge? Hvilket valg vil gjøre meg mest attraktiv på arbeidsmarkedet generelt tror dere? Håper at dere kan hjelpe meg!

Industriell økonomi eller petroleumsteknologi?!?
01.12.2009 09:39   Studentum
Hei, Vi er dessverre ikke kvalifiserte studieveiledere så det er vanskelig å si hva du bør velge siden det virker som du har kartlagt det meste. Men jeg tror du bør velge ut i fra om du kan tenke deg å flytte til en ny by. En mastergrad fra NTNU vil kanskje gi deg et konkurransefortrinn på arbeidsmarkedet nasjonalt og internasjonalt, men det er ikke 100% sikkert. Det jeg kan anbefale deg er å prate med studieveilederen på UiS og NTNU slik at du kan få litt mer informasjon om studiene og annet som du kanskje lurer på. Lykke til!

Finn utdanninger innen kategorien