Hva skal jeg velge? - Forum

18.06.2009 10:25   Håvard
Hei! Jeg er 19 år og har gått snart første året av Maskin ingenør på høgskolen Stord/Haugesund. Jeg føler at dette blir litt mye matte, og derfor tror jeg at dette ikke er noe for meg. Jeg er mer en praktisk, men er også god i matte. Men i år syns jeg at matten er vanskeligere, mye også fordi det er mye som jeg vet jeg aldri kommer til å få bruk for. Derfor er det så lite motiverende å lese å bli god i matte. Jeg er veldig interessert i motorer, biler o.l... Og er en som ikke har noe i mot å grise seg til eller noe. Jeg har også god erfaring mekanisk (på fritid). Jeg har gått allmennskole med matte, kjemi og fysikk. Snittet mitt på allmenn var ca. 4,3. Finnes det noen skoler eller spesielle utdanninger som kan passa meg? For eg vet ikke om noe annet som jeg kan søke på med det at eg har gått allmenn med spesiell studiekompetanse... MVH Håvard

RE: Hva skal jeg velge?
31.05.2010 10:04   SVein Ove Hareide
Dersom du klarer å komme deg i gjennom matte 1 og 2 så har du et solid fundament til å bli ingeniør. En ingeniør tar aktiv del i å videreutvikle samfunnet. Du har så utrolig mange muligheter, og jeg har enda til gode å møte en ingeniør som angrer på at man tok denne utdanningen. Du vil få mange praktiske fag senere i studiet, og det er da en meget stor tilfredsstillelse å vite at man behersker også det teoretiske bak de praktiske løsningene. Velkommen skal du være til Narvik, og høgskolen her. Vi på Industriteknikk har startet en blogg for å vise alle hva som skjer på programområdet Industriell Teknologi, hvor Industriteknikk tilhører. ind-tek.hin.no Svein Ove

Finn utdanninger innen kategorien