Ex.Fac / Ex.Phil eksamen - Forum

07.09.2009 00:56   Sofie SF
Jeg gikk ut av videregående i år, og har nå friår hvor jeg skal jobbe og reise. Men lurer på om det er mulig å lese seg opp til ex.fac og ex.phil selv, og melde seg opp til eksamen på et universitet/høgskole? Så trenger jeg ikke ta det når jeg begynner å studere om ett år. Noen som har noen linker/tips?

Ex.Fac / Ex.Phil eksamen
08.09.2009 09:11   Studentum
Hei Sofie, For å studere Ex.Phil / Ex.Fac må du søke deg inn på et universitet eller høgskole. Det er ikke mange som tilbyr dette studiet som fjernundervisning, men NKI tilbyr Ex.Phil som nettstudie. Det beste er å kontakte dem for mer informasjon. Eller så anbefaler jeg deg å kontakte den skolen som du kunne tenke deg å gå på og hør med dem om Ex.Phil / Ex.Fac som fjernundervisning/nettstudier. Lykke til!

Ex.Fac / Ex.Phil eksamen
15.10.2009 14:34   maritane
Hei Jeg vet at det er mulig å ta ex.phil som fjernstudent/på egenhånd/som enkeltemne ved Universitetet i Tromsø. Du må møte opp der på eksamensdagen, mens resten av studiet må du ta på egenhånd. Det er sikkert mulig å gjøre noe tilsvarende på andre universitet. Det er ikke alle studier hvor du trenger ex.phil og ex.fac. Og om du har det på forhånd, kan det hende du må ta andre fag i stedet for i graden du vil lese. Så det er ikke sikkert det lønner seg å ta det på forhånd. Om du har lyst å begynne å studere litt, går det an å ta andre fag som enkeltemner for å prøve seg litt som student.

Finn utdanninger innen kategorien