Data/it utdanning - Forum

17.04.2018 16:16   Nikolai Thougaard

Hei hva er forskjellene på informatikk og dataingeniør linja? Etter det jeg har lest virker de rimelig like...

Takker på forhånd


RE: Data/it utdanning
14.05.2018 18:55   J23 år, Informatikk student, Master i interaksjonsdesign, spill og læringsteknologi

Hei Nikolai!
Jeg er en student på NTNU og har gått her i alle mine år. Både en bachelor i informatikk, og foreløpig nå en master i informatikk her. Jeg har ganske mange venner som går datateknologi, og svarer da ut ifra deres og mine erfaringer.

Faglig har datateknologi (dataingeniør linja) har mye obligatoriske fag som mange tunge mattefag (statistikk, matte4 osv.), fysikk, kretsteknikk, teknologiledelse.