Årsstudium i psykologi - Forum

02.01.2011 15:50   Karina Lystad

Hei :)

Jeg har lyst til å ta et årsstudium i psykologi, men har tatt ex.phil og ex.fac fra før - generell ex.fac, ikke den som er rettet mot psykologi.. Jeg ser at årsstudiet i psykologi inneholder ex.phil og ex.fac, og lurer derfor på om det fortsatt er mulig å ta studiet, bare uten ex.phil og ex.fac, og fortsatt få det godkjent med den ex.facen jeg har tatt?

Er det slik at man MÅ ha A i ex.fac og de andre fagene man tar i årsstudiet for å kunne komme inn på psykologi 2. året? Jeg fikk B i ex.fac og C i ex.phil, må jeg forbedre det for å komme inn på profesjonsstudiet/2.året i psykologi?

Om jeg går årsstudiet slik som det er, og da tar ex.phil og ex.fac en gang til, får jeg studiepoeng for det, selv om jeg allerede har fått poeng for ex.phil og ex.fac?

Håper noen kan hjelpe meg! :)


RE: Årsstudium i psykologi
11.02.2011 22:46   Malin Liane Dukefoss

Hei!

Jeg studerer årsstudium i psykologi for første gang ved UiB nå : ) Går andre semester.
Over til spørsmålet ditt, så er jeg usikker på om det er mulig at du må ta ex. phil og ex. fac på nytt, siden pensumet i både ex. phil og ex. fac er rettet mot psykologien, mens andre studier har ex. phil og ex. fac rettet mot deres studie. Det er fullt mulig at du ikke trenger å ta det på nytt, men dersom du vil inn på profesjon teller IKKE ex. phil og ex. fac ! :D Kun Psyk100, psyk101 og psyk102. Disse 3 fagene, som er veldig vanskelige, er altså de som teller for profesjonsstudiet i psykologi. Selv må jeg gå årsstudium i psykologi til høsten igjen også, for å ta opp disse 3 fagene, da jeg ikke kommer til å få A'er og B'er, noe som kreves for å komme inn på profesjonsstudiet.

Masse lykke til med studeringen, og håper dette svaret hjalp deg!

Mvh. Malin L. Dukefoss


Finn utdanninger innen kategorien