Hvilken by er Norges beste studentby? Hjelp oss med å kåre vinneren - delta her 🎓

Zoologi i Perth - Forum

18.06.2010 10:30   Erlend
hei! kan dere gi meg litt informasjon om søking på studier, jeg tenker nå på zoology i perth, hva trenger jeg for å søke, når kan jeg søke, hva koster det, hvordan fungerer det med stipend og hvordan bor man, visum osv? jeg vil vite det meste om akkurat dette mvh, Erlend

RE: Zoologi i Perth
18.06.2010 14:10   Espen
Hei Erlend, Perth er en veldig fin by å studere i, selv har jeg studert der i tre år. Det er nok for sent å søke om plass på skole med oppstart i august, men du kan søke om å starte i februar. Da søker du i så fall direkte til skolen du ønsker å begynne på. Søknadsskjema finner du på skolens nettsider. Du må nok beregne god tid på søknadsprosessen, minst tre måneder. Det koster penger å søke. Prisene for å studere varierer fra universitet til universitet og hva du skal studere, men det koster fort 10.000 AUS i semesteret. Lånekassen støtter de fleste universitetene, men det kan være lurt å sjekke dette på forhånd. Det er også viktig å søke studentvisum ganske tidlig da dette er en lang prosess. Du søker studentvisum gjennom hjemmesidene til Department of Immigration i Australia. I Perth er det veldig mange steder å bo. Jeg vil anbefale deg å bo på campus hvis du ønsker å få mange venner fra hele verden, men det er også flott å bo på Scarborough, ved kysten, eller i East Perth i byen. Dette avhenger litt av hvor du vil studere også. Snakk også med ANSA om å studere i utlandet, de sitter på god kompetanse og kan gi viktige råd til alt fra søknad og visum til hva du bør passe deg for når du skal finne bosted. Lykke til! :)

Finn utdanninger innen kategorien