Veterinærutdannelse i Budapest eller Bologna? - Forum

18.03.2011 10:38   saabby
Jeg lurer på å overføre fra Szent Istvan university i Budapest ( jeg går på veterinær) til en annen veterinærskole i Italia, Bologna university. Det jeg lurer på er om det er en god ide eller ikke? Jeg vet det kommer ann på mange faktorer men det jeg lurer mest på er hvorfor akkurat Budapest (eller generalt øst-europa) er så populær for veterinær studier? Er det fordi det er billigere enn i England og Australia, og at det er på engelsk? Hvorfor drar ikke flere norske studenter til fantastiske vestlige europiske land slik som Italia, Spania and Frankrike? Er det kanskje fordi utdanningen ikke er på engelsk men på italiensk, fransk etc.? Grunnen til at jeg spør er for at jeg lurer på hvorfor ikke flere veterinærstudenter drar til f.eks Bologna? Er det fordi utdanningen ikke er like bra der (de har godkjent EU-utdanning) eller er det bare fordi at nordmenn rett og slett ikke har tenkt tanken? Jeg håper noen kan hjelpe meg, siden jeg er jeg litt i tvil her...Det er en stor utdannelse og jeg vil ikke gjøre noen feil!

RE: Veterinærutdannelse i Budapest eller Bologna?
09.04.2012 19:13   student2012

Hei! Ser det er en liten stund siden du la inn dette innlegget, men jeg er i AKKURAT samme situasjon som deg. Har du blitt noe klokere på den tiden som har gått siden du selv satt i min situasjon? Hva endte du opp med å gjøre?


Finn utdanninger innen kategorien