Storbritania - Forum

08.09.2008 09:15   Emiie

Hei. Er det noen som har studert i England, Scotland eller Irland? Har vært der litt på ferie og liker kulturen skikkelig bra så hadde vært kult å studere der! Noen tips?


Storbritania
12.09.2008 10:41   Siv

Hei! Jeg gikk på Sheffield Hallam University som ligger i Sheffield i England. Ca en time fra Manchester og ca fire timer ned til London. Ganske liten by med byen har to stor universiteter så det er masse studenter der! Hvert år er det også veldig mange studenter fra utlandet så du kommer ikke til å være den eneste fra Norge. Veldig bra opplegg og du får hjelp med det aller meste da du ankommer første dagen.


Storbritania
12.09.2008 14:46   Are

Noen som har studert i Brighton og som kan fortelle litt om hvordan det var der? Har hørt at det er bra studentmiljø og fine strender, stemmer det??


Storbritania
15.09.2008 09:26   S

Brighton er, som du sier, et sted med kjempe fine strender og et myldrende studentliv! Det finnes mange bra studiemuligheter her, også for oss nordmenn. Les mer om Brighton her.


Storbritania
29.09.2008 16:15   Knut Ole

Jeg studerte i London i et halvt år og det var veldig bra. Jeg reiste dit gjennom skolen min som jeg gikk på i Norge og da ordnet de det meste. Kostet heller ikke noe å studere på skolen siden det var utveksling mellom skolene. London er topp for den som liker å ha mye å gjøre, men ikke tro at du er den eneste fra Norge der. Uansett hvor man står eller går så hører man både svensker og nordmenn.


Storbritania
03.06.2009 21:48   Aksel

lurer litt på. er det 1årig skolegang på brighton eller er det bare langkurs. jeg fant ikke noe om det i infoen der:)


RE: Storbritania
04.10.2012 12:25   Yanis

Jeg lurer på hva fristen er for å søke skole i England? (Ingeniør linje) Også i tillegg lurer jeg på hvordan jeg skal søke, og alt jeg trenger


RE: Storbritania
04.10.2012 12:29   Studentum

Følger du lenken finner du en del om søknadsfrister for studier i utlandet.

Generelt er det viktig å starte prosessen så tidlig som mulig.

Du få den hjelpen du trenger for søknader ved å kontakte en studieformidler til studier i utlandet. Det koster ofte ikke noe ekstra. Å bruke kontaktskjema på disse nettsidene er en enkel og effektiv måte å komme i kontakt med en studieformidler.


Finn utdanninger innen kategorien