Sør-Afrika: Hvordan rekke å få visum + spmål om lån/stip - Forum

14.11.2014 18:59   poo
Har søkt på Masterstudie på et universitet i Sør-Afrika, og fått studieplass (ikke utveksling). Venter på å få bekreftelsepapirene i posten, med infoen som Lånekassen trenger. Må også samle dokumentasjon til søknad om visum (politiattest. legeattest, flybilletter, bekreftelse fra Lånekassen osv), og etter at dokumentasjonen er sendt tar det åtte uker å få visum! Semesteret starter jo tidlig i februar, hvordan skal dette i det hele tatt gå an rent praktisk? Er det noen som har vært gjennom denne prosedyren som kan berolige meg/veilede meg litt gjennom de rent praktiske tingene? I tillegg leser jeg på et annet nettsted for studier i Sør-Afrika at "Skoleåret starter i januar, eventuelt tidlig i februar. Lånekassens skoleår går imidlertid fra august, og du vil derfor bare få penger for det første halve året fra dem i januar. Som internasjonal student må du ofte betale alle skolepenger ved skolestart. Dette betyr at du kan være nødt til å bruke oppsparte midler for å få betalt skolepengene." Stemmer dette? Jeg har null oppsparte midler, betyr det at jeg ikke kan studere i utlandet da?

Finn utdanninger innen kategorien