Slutte etter et semester - Forum

21.01.2015 19:30   Hvaskalmangjøre

Hei! Studerer for tiden i utlandet, men har slitt svært med og finne meg til rette og har trivdes dårlig gjennom hele høstsemesteret. Kan vel påstå at jeg til tider har vært på grensen til deprimert og har således forstått at dette ikke er noe for meg og fant fort ut at jeg kun fullfører første året. Oppå dette igjen har jeg valgt en studieretning jeg ikke kommer til og fortsette med. Med en lang juleferie har jeg overbevist meg selv om at jeg skulle fullføre dette semesteret og, men merker fort at det kommer til og bli svært tungt. I tillegg til dette betaler jeg enorme summer i skolepenger, samt sliter med en svært dårlig kurs som i verste fall gjør at jeg må bruke mine egne sparepenger, noe som er uaktuelt. Så, hvordan ville dette bli tatt imot med kun et semester på cv? Kan legge til at jeg skal gå noe helt annet i Norge til høsten med en lengde på 5 år, så føler at det blir litt "waste" og koste på meg et skyhøyt lån kun for noen måneder ved en skole jeg verken trives på eller har noe interesse av og studere. Mange vil nok prøve og overtale meg til og bli, men det er JEG som sitter her og går igjennom det, ikke dem, men samtidig prøver jeg og tenke fornuftig i forhold til hva jeg bør gjøre. Dermed, velge mellom fornuft/følelser?


RE: Slutte etter et semester
25.02.2015 13:36   studentum

Hei!

Det er ingen lett avgjørelse du må ta, men det er heller ikke lett å velge studieretning eller skole, og de fleste har forståelse for dette.

Det som er viktig å tenke på i forhold til CV er at det ikke er noen "tomme" hull, så hvis du slutter på studiet, kan det være kjekt å ha noe annet å vise til. For eksempel en jobb eller et annet studie.

Lykke til videre!


Finn utdanninger innen kategorien