Hvilken by er Norges beste studentby? Hjelp oss med å kåre vinneren - delta her 🎓

Nettstudier VG3 fra Tyrkia - Forum

21.10.2009 11:23   Christel
Hei! Jeg er en 23 år gammel jente som for tiden bor i Tyrkia. Da jeg var ferdig med VK2 Media og kommunikasjon på Sogn i 2004, bestemte jeg meg for å reise litt. Etter å ha jobbet flere år som reiseleder har jeg nå bestemt meg for at jeg etterhvert ønsker å flytte hjem til Norge. Jeg har ikke lyst til å ta opp VG3 på en vanlig videregående skole i Norge, så tenkte å ta nettstudier fra Tyrkia for å fullføre det siste året. Har noen et forslag om hvordan jeg bør gjøre dette? Jeg vil ikke ta opp alle fagene på en gang, men kanskje fordele det uttover f.eks 18 mnd. Hvilke fag trenger jeg for å få generell studiekompetanse så jeg kan studere på universitetet? Hvor mye koster de ulike kursene? Kan jeg få stipend eller lån fra lånekassen? På forhånd takk for hjelpen!

Nettstudier VG3 fra Tyrkia
22.10.2009 16:29   studentum
Det er mange skoler som tilbyr fjernundervisning. Kan dessverre ikke si hvilke fag du trenger for å få generell studiekompetanse siden jeg ikke vet hva du har gjennomført fra tidligere av. Prisene varierer fra skole til skole og det er avhengig av hvor mange fag du velger å ta. Lånekassen støtter som oftest lån og stipend for personer som vil ta opp fag, men hvor mye kan jeg dessverre ikke svare på, da må du kontakte Lånekassen. Lykke til! Studentum

Finn utdanninger innen kategorien