Hvilken by er Norges beste studentby? Hjelp oss med å kåre vinneren - delta her 🎓

Ingeniør utlandet - Forum

17.06.2010 15:05   Alexander
Hei. Jeg er en Ingeniør student ved Høyskolen i Ålesund, og studerer Produktutvikling og Systemdesign der. Jeg er fortsatt på mitt første år, men sitter å tenker på å enten ta et eller to semester i utlandet eller å enten bygge på studiet gjennom et fjerde år etter endt bachelor på Høyskolen i Ålesund. Har dere noen forslag om skoler der dette kan være mulig? Nå tenker jeg mest på å ta et 4 år, som vil være i utlandet. Men vet dere om det finnes et studie som bygger på mechanical engineering, som er ettårig? Jeg vil ikke starte med master med det første. Grunnen til at jeg tenker å gjøre dette er at det vil hjelpe meg å lære den mekaniske biten av ingeniør yrket på en annen måte enn den jeg lærer her i Norge og i tillegg vil jeg forbedere språkkunskapene og kulturforståelsen en del. Noe arbeidsgivere ser med positive øyne ovenfor. Jeg vil helst studere i engelskspråklige land, og helst utenfor Europa. Har sittet og tenkt på Australia en stund, men jeg er ikke helt sikker på hvordan studielån og penger strekker til der. Er Australia en dyr studieplass i forhold til f.eks. USA? Håper på å få et grundig og fint svar :) Haster forsovidt ikke heller. Så det er bare å bruke den tid dere trenger. MVH - Alexander

Finn utdanninger innen kategorien