HJELP: Universitet i København - Forum

11.01.2015 15:08   99
Hei. Jeg er 18 år gammel og går mitt siste halvår på vgs nå. Til neste år har jeg lyst til å studere antropologi ved en 3 års bachelor på universitet i københavn. Jeg har x-antall problemer ang dette: -Hva er "snittet" for dette? Jeg klarer ikke forstå det danske systemet og når jeg fikk "kalkulatorer" på nettet som skal gjøre om mitt norske snitt til et dansk et så resulterer det i at jeg må ha et skyhøyt snitt for å kunne studere der, noe som er litt rart etter antropologi studier i bla Bergen og Oslo ligger på 3-4 i snitt eller er åpent for alle. -Hvordan kommer jeg i kontakt med skolen? -Hvor mye koster det? -Hvor kan jeg bo? Jeg klarer ikke forså danske nettsider rett og slett, og jeg trenger en ikke altfor dyr leilighet.

RE: HJELP: Universitet i København
25.02.2015 14:39   studentum

Hei!

Det kan virke som at antropologi er mer populært i Danmark enn her i Norge. Det danske karaktersystemet er veldig annerledes enn det norske, derfor tror jeg det er best at du tar kontakt med skolen.

Fant denne e-post adressen til studentsenteret til Københavns Universitet, så du kan prøve å ta kontakt via den.
vejledning@adm.ku.dk

Ellers kan du høre med en veileder på din skole og se om de kan ta kontakt for deg.

Lykke til!


Finn utdanninger innen kategorien