Hjelp til valg av utdannelse! - Forum

23.02.2010 19:35   Lasse
Har lyst å begynne en utdanning, men vet ikke hvilken. jeg er 23 år, gått 3 år med idrettsfag (generell studiekompetanse), og jobbet 3 år som brannmann i forsvaret (med førstegangatjeneste). Har vært vanskelig å fått jobb som brannmann, så jeg har lyst til å begynne med noe annet. det er så mange veier å gå, og jeg vet ikke en brøkdel av hva det går an å utdanne seg til, eller hva som passer meg. jeg skriver med dette for å få hjelp fra folk som kanskje har ideer\erfaring innen noen studier\jobber. har vært til profesjonell rådgiver, uten å bli noe klokere av det, letet mye på nettet og tenkt masse, men kommer ikke frem til noe. er det noen som har forslag til utdannig\skoler\kurs? Litt om meg: er aktiv og liker å holde på med ting hele tiden. lærer både praktiske og teoretiske oppgaver raskt. er utadvendt og flink til å snakke for meg, så lenge interessen er der. liker å lære og oppleve nye folk, plasser kulturer. litt om det jeg leter etter i utdanningen\jobben: -det bør være en jobbhvor jeg kan holde meg aktiv, helst noe fysisk -jobben må by på nye utfordringer (ikke rutine arbeid) -ønskelig med utdanning i utlandet (lyst ut å reise) -muligheter for turnusarbeid -lønna bør være bra -utdaningen bør være både teoretisk og praktisk håper på gode tilbakemeldinger som kan hjelpe meg videre i mitt valg

Hjelp til valg av utdannelse!
05.03.2010 09:51   Studentum
Hei Lasse, Kanskje du kan ta utdanningstesten vår og forhåpentligvis får du en idé om hvilken utdanning og yrke som kan passe akkurat deg! Du finner testen ved å trykke på "Søk utdanning" som ligger helt øverst på siden, deretter er det en underkategori og der finner du "Utdanningstesten". Lykke til! Hilsen, Studentum

Finn utdanninger innen kategorien