Vis studentum.no som: Mobil

Hjelp til valg av utdannelse! - Forum

23.02.2010 19:35   Lasse
Har lyst å begynne en utdanning, men vet ikke hvilken. jeg er 23 år, gått 3 år med idrettsfag (generell studiekompetanse), og jobbet 3 år som brannmann i forsvaret (med førstegangatjeneste). Har vært vanskelig å fått jobb som brannmann, så jeg har lyst til å begynne med noe annet. det er så mange veier å gå, og jeg vet ikke en brøkdel av hva det går an å utdanne seg til, eller hva som passer meg. jeg skriver med dette for å få hjelp fra folk som kanskje har ideer\erfaring innen noen studier\jobber. har vært til profesjonell rådgiver, uten å bli noe klokere av det, letet mye på nettet og tenkt masse, men kommer ikke frem til noe. er det noen som har forslag til utdannig\skoler\kurs? Litt om meg: er aktiv og liker å holde på med ting hele tiden. lærer både praktiske og teoretiske oppgaver raskt. er utadvendt og flink til å snakke for meg, så lenge interessen er der. liker å lære og oppleve nye folk, plasser kulturer. litt om det jeg leter etter i utdanningen\jobben: -det bør være en jobbhvor jeg kan holde meg aktiv, helst noe fysisk -jobben må by på nye utfordringer (ikke rutine arbeid) -ønskelig med utdanning i utlandet (lyst ut å reise) -muligheter for turnusarbeid -lønna bør være bra -utdaningen bør være både teoretisk og praktisk håper på gode tilbakemeldinger som kan hjelpe meg videre i mitt valg

Hjelp til valg av utdannelse!
05.03.2010 09:51   Studentum
Hei Lasse, Kanskje du kan ta utdanningstesten vår og forhåpentligvis får du en idé om hvilken utdanning og yrke som kan passe akkurat deg! Du finner testen ved å trykke på "Søk utdanning" som ligger helt øverst på siden, deretter er det en underkategori og der finner du "Utdanningstesten". Lykke til! Hilsen, Studentum

Finn utdanninger innen kategorien
Meld deg på vårt nyhetsbrev

*