Arkitektstudier i utlandet - Forum

22.06.2010 00:00   Anonymt medlem
Hei! Jeg lurte på hvordan man går frem når man skal søke på skole i utlandet, ringer man da direkte til skolen og avtaler en måte å sende informasjon til de? eller er det faste rutiner man følger? jeg drømmer om å studere i utlandet, har bare studiekompetanse (almenn påbygg) og fagbrev som tømrer, hvor langt kan jeg komme med dette? arkitekt er drømmen :)

Svar: Arkitektstudier i utlandet
22.06.2010 00:01   Anonym

Hei,

Takk for spørsmål. Måten du går frem for å finne informasjon er gjennom den skolen du ønsker å søke på. Send de gjerne en e-post og spør og grav og be om å få tilsendt informasjon. Skoler i utlandet er i mange tilfeller interesserte i studenter fra utlandet da disse legger igjen mye penger, og de er derfor også ivrige og flinke til å sende informasjon til potensielle elever.

Avhengig av studie og grad vil du sannsynligvis kunne få innpass med kun studiekompetanse. Det kan imiedlertid hende at kreative studier og arkitektstudier krever opptaksprøve. Dette er i så fall individuelt for skolene.

Du kan også kontakte ANSA, som sitter på masse informasjon når det kommer til søknadsprosessen til skoler i utlandet.


Finn utdanninger innen kategorien