Sivilingeniør - Forum

15.05.2011 12:30   S

Hei :)

Jeg er veldig usikker ang. hva jeg skal gjøre etter videregående, men jeg ønsker å studere i Trondheim på NTNU. Det er viktig for meg at det er gode jobbmuligheter, og derfor vurderer jeg en sivilingeniørutdanning. Hva er det bruk for i samfunnet i dag og ikke minst i fremtiden? Hvilken sivilingenørutdanning har størst mulighet for arbeid? Er det andre studier ved NTNU som gir gode jobbmuligheter?
Jeg har vurdert "Fysikk og matematikk", "Energi og miljø" og "Industriell økonomi og teknologiledelse", og interesserer meg litt for bioteknologi.. og derfor har jeg vurdert en master i "Bioteknologi" eller siv. utdanningen "Industriell kjemi og bioteknologi". Jeg har lest at ved master i "Bioteknologi", kan det være vanskelig å få seg jobb, siden man da er underkvalifisert eller overkvalifisert.
Problemet er at jeg føler at jeg ikke finner tilstrekkelig informasjon til å føle hva som blir rett for meg, og jeg syns jeg vet for lite om studiene. For meg er det ikke tilstrekkelig å lese hva som står på sidene til NTNU, selv om det kan være veldig informativt om studiet. De gjør tross alt sitt beste for å verve studenter til studiene sine, og jeg føler jeg trenger informasjon fra flere synsvinkler - nøytrale synsvinkler.
Skjønner at disse spørsmålene kan være vanskelig å svare på, men hvor kan jeg eventuelt få svar? Det hadde vært fint å høre fra noen som selv har studert disse studiene.
Takk på forhånd :)


NTNU