Interiørarkitekt studier - Forum

17.08.2009 12:02   Tonje
Hei! Jeg har veldig lyst til å bli interiørarkitekt. Problemet mitt er at jeg bor i Stavanger, og ønsker å studere her. Så vidt jeg har forstått finne det bare interiør studiet på Norges kreative fagskole som er 2 årig. Ellers har jeg mulighet til å studere på nks(nettstudie), men også her får man ikke noe bachelor grad, noe som jeg helst ønsker meg. Den eneste muligheten jeg ser er å studere 2 år ved Norges kreative fagskole, og deretter ta det siste året i utlandet, men ettersom jeg ikke ønsker å flytte fra stavanger, vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Ved å studere 2 år på norges kreative fagskole, har jeg vel ikke så store sjanser for å få jobb uten en "tittel"? Vet du om det er mulig å ta en bachelor grad på internett? Er det store forskjeller på yrkesmulighetene etter å ha studert på nks enn på norges kreative fagskole? Håper virkelig på svar!!

Interiørarkitekt studier
21.08.2009 09:08   Studentum
Hei Tonje, Vet ikke om du så det, men Norges Kreative Fagskole (NKF) tilbyr interiør studier i stavanger. Jeg kan ikke se at NKS tilbyr interiør studier, men NKI gjør det.Siden du ikke vil flytte fra stavanger er kanskje NKF mest relevant for deg. Jeg anbefaler deg til å ta kontakt med de skolene som du føler er mest aktuell for deg og prate direkte med dem og eventuelt prøve og komme i kontakt med tidligere elever som har studert interiør. Håper dette hjelper, ha en fin dag. Lykke til!

Interiørarkitekt studier
21.08.2009 09:51   Tonje
Men NKF har bare 2 årige studier, så må man ta 3 året i utlandet hvis man ønsker en bachelor. Og jeg ønsker en bachelor men vil helst ta den i stavanger:P men det er nok umulig? Er det så lett å få jobb og slikt etter 2 år på NKF da? Man har jo ikke en tittel eller noe?

Interiørarkitekt studier
21.08.2009 13:17   Studentum
Hei Tonje, Jeg er ikke 100% sikker på hvor lett det er å få seg jobb uten en "tittel", men jeg ville å kontaktet NKF og høre med de om de finnes andre muligheter for deg å oppnå en tittel. Ellers ville jeg anbefalt deg til å se om du kan arbeide som praktikant hos noen etablerte interiørarkitekter slik at du får praktisk erfaring og bygger et kontaktnett innen bransjen. Det er sikkert mer verdifullt å få de riktige kontaktene enn å få en tittel ;-) Lykke til!

Kristiania Nettstudier