Påbygging til CNC-Fagbrevet? - Forum

04.09.2010 18:43   Kristian Frostad

Hei.
Jeg går nå lærling i CNC-operatør/Maskinarbeider-faget.
Jeg lurte på om hva er det jeg kan bygge på, på dette fagområdet ?

Mvh


RE: Påbygging til CNC-Fagbrevet?
20.09.2010 07:59   Geir Gotaas

Hallo du

Dette spørsmålet blir litt på kanten av hva jeg kan svare på, men skal prøve. Først: Her ved Trondheim Fagskole har vi lite som passer som påbygning av det fagbrevet du er på vei til å ta. Vi hadde tidligere maskinteknisk linje, men den ble nedlagt pga mangel på søkere. Jeg vil tro at en av følgende linjer kunne passe for deg:

Mekatronikk: Dette er en blanding av elektro, automasjon og maskinfag og har som hovedtema produktutvikling og produksjonsteknikk. Følgende skoler tilbyr i dag denne fordypningen: Fagskolen Tinius Olsen (Kongsberg), Fagskolen i Kristiansand, Stjørdal Fagskole.

Maskinteknisk drift: Her vil du få kompetanse til å arbeide som mellomleder i virksomheter som bearbeider mekaniske produkter. Følgende skoler tilbyr denne utdanningen: Fagskolen i Gjøvik, Stjørdal Fagskole.

Hvis du mener en eller begge kan være noe for deg, vil jeg foreslå at du tar direkte kontakt med en av skolene (De har hjemmesider så du kan jo starte der). Jeg vet egentlig ikke annet enn at begge fordypningene tilbys både som heltidsutdanning og nettutdanning (ikke alle skolene har det siste).

Geir Gotaas, Trondheim Fagskole


Trondheim Fagskole