VG1 Elektro -> VG2 Elenergi - Forum

08.03.2015 21:49   stig

Hei. Har noen spørsmål. Er ferdig utdannet i IKT-Servicefag, Men dette er noe jeg ikke vill fortsette med med tanke på interesse og jobb muligheter. Så tenker derfor å gå veien til VG2 Elenergi. Har gått vg1 Elektro men dette var i 2008-09 så jeg føler ikke at jeg husker så veldig mye av den delen. Var delvis umotivert til skole også for jeg syntes Utregning og koblingskjema spessielt automasjon var veldig vanskelig så droppet nesten ut men greide å fulføre året. Da valgte jeg å gå kryssfag til VG2 IKT-Servicefag. Jeg er 24år, Kommer ikke inn på skole dette året eller, søkte også i fjor. Så lurer på om noen har tatt VG2 Elenergi som privatist (NKI) og hvordan dette var, man får ikke noe praktisk erfaring når man går nettstudier, det er evt når man er utplassert hos bedrift (Prosjekt til fordypning) Jeg skjønner VG1 er grunnleggende for VG2 Elenergi, men må man ha mye erfaring fra VG1 for å forstå VG2 Elenergi? Det beste for meg har vært og ta VG1 Elektro en gang til men skoleplass er ikke mulig.


RE: VG1 Elektro -> VG2 Elenergi
23.03.2015 10:23   Studentum

Hei Stig,

Det kan være mange fordeler med å ta nettstudier. Hvorfor velge nettstudier kan du lese om her.

I tillegg til programfagene i Elenergi Vg2, må du få godkjent Prosjekt til fordypning før du kan få vitnemål. Dette vil du kanskje få gjennom utdanningen din i IKT-Servicefag. Men ved å ha utplassering i en bedrift innenfor elenergi ved siden av nettstudiet, vil kanskje de teoretiske fagene der gå lettere? For å mestre et studie, er likevel motivasjon en viktig faktor, som det virker som at du har.

Lykke til med utdanningsvalget!


RE: VG1 Elektro -> VG2 Elenergi
03.10.2017 20:56   Magnus
Jeg gikk Elektrofag VG1 ifjor (2016/17) og går nå Elenergi, jeg har glemt nesten alt fra ifjor og jeg angrer litt på at jeg går dette faget nå