Ta opp fag - Forum

18.06.2010 09:37   Steffen
Hei, jeg luer på om man kan bytte ut et fag man har hatt med et nytt fag etter vgs. Feks. man har tatt kjemi i andreklasse, men ta Biologi 1. Kan jeg da stryke kjemi karakteren og erstatte denne med Biologi 1 karakteren, eller vil denne da komme i tillegg? Lurer også på hvordan det er når man tar opp Fysikk 2 og andre fag som selvstudium. Er det bare en skriftlig eksamen eller muntlig eksamen. eller er det begge? Hilsen Steffen

RE: Ta opp fag
13.07.2012 13:08   Silje

Hei,

Jeg ønsker å forbedre karaktersnittet mitt, og ta opp igjen realfag, som jeg ikke hadde på videregående. Om jeg tar Kjemi 1 kan denne karakteren erstatte en karakter jeg hadde i et annet programfag fra videregående, eller blir det bare en ny karakter tilført vitnemålet?


RE: Ta opp fag
13.07.2012 13:15   Stian

Til dere begge:

Jeg tror det kan være litt ulike regler, avhenging av årskull du er. Det greieste er nok å kontakte noen som lar deg ta opp fag, og spørre dem.

På disse nettsidene om utdanning er det mulig å spørre skolene direkte i et forum til dem eller kontakte skolene ved å bruke et skjema jeg har sett flere har.

Prøv det!

Jeg vet at jeg fikk tatt opp fag en gang, og da fikk jeg brukt de nye karakterene til å komme inn på det studiet jeg ønsket meg :)

Stian