Psykologi/ sosialt arbeid årsstudium - Forum

21.01.2014 23:02   sofus94

Jeg tenker å søke meg inn på psykologi eller sosialt arbeid, årsstudium neste år. jeg vil gjerne studere i en by som er kjent for studentmiljøet sitt, type bergen eller trondheim. jeg har 4,28 i snitt og er derfor usikker på om jeg kommer inn på noen av disse studiene. ifølge samordna opptak er sjansen liten. jeg lurer på om det finnes noe lignende man kan studere, i forhold til å jobbe som psykolog/ sosionom? og hvilke andre muligheter jeg evt har til å studere det i utlandet, for eksempel i danmark? hvilke muligheter har jeg til å studere sosialt arbeid/psykologi med tanke på kravene mine (at det er en litt stor by med et godt studentmiljø) og snittet mitt (4,28)? hvilke alternativer har jeg?


RE: Psykologi/ sosialt arbeid årsstudium
22.01.2014 13:24   Studentum

Hei,

Det finnes mange studier som kan gjøre deg kvalifisert til ulike former for sosialt arbeid. Barnevern, pedagogikk, spesialpedagogikk, sosialt arbeid, sosionom, sosialantropologi og sosiologi er eksempler på dette.

Vi har gjort noen søk for deg:


Anbefaler at du leser litt om de utdanningene du synes virker interessante, og at du deretter tar direkte kontakt med skolene for mer informasjon om opptakskrav og arbeidsmuligheter. Du finner kontaktinformasjon eller henvendelsesskjema under hver utdanning.

Lykke til! :)