matematikk 1p - Forum

05.10.2012 20:59   mami-de-dos

Hei alle sammen!

Jeg er en alenemor som går i full jobb og har bestemt seg for å studere igjen.

I fjor begynte jeg med de seks fagene som kreves for å oppnå generell studiekompetanse. Dette gjorde jeg på kveldstid og en del nettbasert. Jeg hadde som mål å ta alt på et årstid, for å søke til høyskole så snart som mulig, siden jeg er 33 år gammel skjønner dere...

Det hele gikk veldig fint,og jeg har bestått alt, untatt matematkk, selvfølgelig... Jeg klarte Matematkk 1P med karakter 3, men har kke gått så bra med matte 2P... jeg har forsøkt to ganger,og tatt eksamen, uten lykke :-(. uff, akkurat nå føler jeg at jeg mister motivasjonen og gir opp det hele, selv om jeg er så nærme... men føler at det går så mye energi på dette, og har så lyst til å gå på skole :-(.

Spørsmålet er om det er noe jeg kan studere med kun den praktiske matematkken...?? Har fått relative bra karakterer på de andre fagene, sånn som her: Engelsk: 4 Norsk: 4 Naturfag: 3 Historie: 4 Samfunnsfag: 3 Matematikk 1P: 3 Håper noen kan veilede og oppmuntre meg litt her.

Trenger det akkurat nå!!

På forhånd, tusen takk for all hjelpen :-)


RE: matematikk 1p
11.10.2012 10:59   Studentum

Hei

Det er veldig bra å klare å bestå så mange fag ved siden av full jobb! Det er selvfølgelig mulig å prøve på 2P igjen? Nettstudier har som regel rullerende opptak.

Fagskoleutdanninger er som er beregnet på de som ikke har generell studiekompetanse. Fagskole gir ofte en praktisk rettet utdanning som er ment å få deg raskt ut i arbeid. De varer sjelden mer enn 2 år, og flere utdanninger er bare noen få måneder.

Veldig mange utdanninger på høyskolenivå tar opp studenter på bakgrunn av realkompetanse.

Håper disse tipsene hjelper :)

MVH

Studentum