fjernundervisning - Forum

18.02.2009 17:18   Sofie haraldsen
Hei! Jeg vil gjerne få litt informasjon om det å studere ved fjernundervisning. Er det noen der ute som har steudert via fjernundervisning? Hvis det er det, har du studert Grafisk Design? Fortell meg gjerne hvordan det foregår! mvh Sofie Haraldsen

RE: fjernundervisning
24.02.2009 09:27   Jorunn Halvorsen
Hei! Jeg jobber på Høgskolen i Telemark og tar enkeltmoduler fra studiet "Digital mediedesign" ved siden av. Jeg har ikke tatt modulen Digital grafisk design ennå, men jeg har tatt Digital bildebehandling og vet at Digital grafisk design gjennomføres etter samme prinsipper. Du må sette av 4 dager til forelesninger, den første skjer i høgskolens lokaler på Notodden. De tre andre foregår via MeetCon - videokonferanse, der du kan sitte hjemme hos deg selv og følge undervisningen. Du må ha kamera og hodetelefoner med mikrofon, ellers er alt web basert. Det blir også tilbudt veiledning via nettet med bare deg og læreren. Det er obligatorsike oppgaver underveis og studiet avsluttes med en prosjektoppgave. Jeg syns undervisningsformen fungerer fint og du kommer raskt i kontakt med både lærer og medstudenter om du har spørsmål. Her finner du fagplanen: www.hit.no/nxcnor/content/view/full/21461#emner Med vennlig hilsen Jorunn Halvorsen

RE: fjernundervisning
27.02.2009 09:33   sofie haraldsen
Hei og tusen takk for informasjon! Jeg bor langt lengere nord, og har ikke mulighet for å være på forelesninger. Det er rart det kalles fjernundervisning da? Må man på forelesninger, eller er det mulig å få dette via nettet? Det er jo det som er fjernundervisning, er det ikke? at det skal være mulighet og studere via nettet? mvh Sofie Haraldsen

RE: fjernundervisning
02.03.2009 09:19   Jorunn Halvorsen
Hei! Jeg ser nå at jeg skulle ha presisert at våre studier er nettbasert, ikke basert bare på fjernundervisning, bekalger dette. Jeg vet at læreren på akkurat dette studiet er åpen for at du tar alle forelesningene via web, vil du gjerne jeg skal undersøke dette for deg? Mvh Jorunn Halvorsen

RE: fjernundervisning
03.03.2009 14:35   sofie haraldsen
hei igjen! Å jaa! gjerne! jeg har bestilt katalog og prøvd å få tak i informasjon men det er jo ingen steder jeg finner noe? ingen jeg kan maile med som kanskje har tatt fjernundervisning? Evig takknemlig for din hjelp! All informasjon takker jeg veldig for! mvh Sofie haraldsen

RE: fjernundervisning
16.04.2009 12:55   Jorunn Halvorsen
Hei! Jeg har nå snakket med læreren. Kan du ta kontakt med meg på jorunn.halvorsen@hit.no? Mvh Jorunn Halvorsen

Høgskolen i Telemark