Hvilken by er Norges beste studentby? Hjelp oss med å kåre vinneren - delta her 🎓

Folkehøgskole spørsmål - Forum

21.10.2009 09:54   Hanne
Jeg er mor til en sønn som er 16 år og gikk ut av 10.klasse i våres. Han har veldig lyst til å ta ett år på folkehøgskole, så vi har noen spørsmål ang. dette. 1. Ser at mange skoler ha aldersgrense 18 år, er det noen som ikke har det? 2. Finnes det en folkehøgskole som har linje med motorfag? 3. Når er søknadsfristen for å søke? På forhånd takk.

Folkehøgskole spørsmål
21.10.2009 10:10   Studentum
Hei Hanne, 1. Når det gjelder 18 års aldersgrensen, så må du nesten kontakte folkehøgskolene direkte og spørre de om det er mulig for din sønn å komme inn selv om han ikke tilfredsstiller dette kravet. 2. Jeg fant kun to folkehøgskoler som tilbyr motorfag og lignende. -Birkeland Folkehøgskole har linjen Bil og Mekk -Rødde Folkehøgskole: Denne skolen har en linje som heter Cross Downhill og inneholder faget verksted - Mekking, vedlikehold og materialbehandling. 3.De fleste folkehøgskoler har ingen søknadsfrist (du må se skolenes egne opplysninger). Skolene starter opptaket 1. Februar og her gjelder det ”førstemann til mølla”. Jeg håper denne informasjonen hjelper, ta gjerne kontakt hvis det er noe mer du lurer på.

Finn utdanninger innen kategorien