Veterinær studier - Forum

14.05.2012 21:20   Tuva

Hei, jeg er en 23 år gammel jente som for øyeblikket er i mitt 2. år av en musikk Bachelor i England. Jeg har derimot ombestemt meg helt og vil jobbe mot en karriere som dyrlege. Jeg har nok kun generell studiekompetanse med fokus på teater, så jeg stiller på bar bakke... Snittet mitt fra videregående er 4,5 - men jeg har ikke tatt Kjemi, Fysikk, Biologi eller Matte fra 2. og 3. trinn VGS. Jeg vil søke meg inn på en Bachelor i Vancouver, Canada, som kan lede til en veterinœr master et annet sted - men før noe av dette blir jeg ett år hjemme i Norge hvor jeg håper å kunne ta opp fag og forberede meg... Hvor begynner jeg?? Hvilke skoler som tilbyr voksenopplœring i Bergen, og hvor mye koster det? Tusen takk for hjelpen!


RE: Veterinær studier
22.05.2012 09:17   Studentum

Hei Tuva!

Vi har gjort et søk for deg: Ta opp fag i Bergen. Ta kontakt med en av skolene som kommer opp her, de vil kunne hjelpe deg! :) Flere av de private skolene har fortløpende opptak.

Eventuelt kan du ta kontakt med ditt nærmeste privatistkontor - gjennom Hordaland fylkeskommune. Neste søknadsfrist (for eksamen på høstsemesteret) er 15. september. Dette koster 378 kr for nye fag og 775 kr for forbedring av fag. Hos de private skolene vil pris variere.

Lykke til på veien mot veterinærutdannelsen!


Finn utdanninger innen kategorien