Studere medisin eller ernæring i utlandet - Forum

30.04.2012 11:31   Jente, 21

Hei!

Jeg er ei jente på 21 år, som har lyst til å gå medisin eller evt. ernæring. Har søkt det som søkes kan i Norge, men er ganske grønn når det kommer til hvordan ting funker med utenlandsstudier. Jeg er veldig glad i å reise og har ingenting imot å ta studiene mine på engelsk, så tror det å studere i utlandet ville vært bra for meg. Men, jeg trenger noen råd og litt hjelp.

- Hvordan søker jeg i forskjellige land?

- Hvor er det best å søke disse studiene (medisin og ernæring)?

- Hvor er det lettest å komme inn?

- Hvilke skoler i hvilke land gir den beste utdannelsen?

- Hvor er det billigst å studere?

- Hvor finner jeg de beste tilbudene til fritidsaktiviteter og liknende?

- Hva støtter lånekassen?

- Er det noen begrensning for hvor mange forskjellige studier jeg kan søke?

- Eventuelle svar på andre ting jeg burde lure på?

Håper noen kan gi meg noen gode svar!


RE: Studere medisin eller ernæring i utlandet
02.07.2012 13:27   Studentum

Hei

Det kan være lurt å kontakte noen studieformidlere for studier i utlandet for slike spørsmål.

Her finner du en liste over studieformidlere som tilbyr medisinutdanning i utlandet

Her finner du en liste over studieformidlere som tilbyr ernæring utdanning i utlandet

Håper dette hjelper.

MVH

Studentum


RE: Studere medisin eller ernæring i utlandet
02.07.2012 13:37   Camilla

Hei!

Lurer på om dere vet om noen skoler hvor man både kan studere ernæring og f.eks historie? Vi er et kjærestepar som vil studere i utlandet, og helst på samme skole.


RE: Studere medisin eller ernæring i utlandet
02.07.2012 13:39   Studentum

Hei

Det kan også være lurt for dere å stille spørsmålet direkte til noen studieformidlere. Jeg har gjort et par søk for dere, og ved å kontakte noen av de studieformidlerne som kommer opp i listene kan dere kanskje få svar på spørsmålene i forhold til deres samarbeidspartnere.

Bruk kontaktskjema for en enkel, gratis og uforpliktende måte å kontakte studieformidlerne på.

Her er et søk på ernæring i utlandet.

Her er et søk på historie i utlandet.

Jeg tenker at dersom dere finner et universitet som tilbyr studier i det ene fag, er det mulig de har studier også i det andre faget.

Lykke til, og håper virkelig dere finner et sted å studere sammen :)

MVH

Studentum


Finn utdanninger innen kategorien