Legestudier i Polen - Forum

20.04.2009 10:56   Y

Hei. Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å studere til lege i Polen og hvor høyt karaktersnitt trenger jeg?


RE: Legestudier i Polen
21.04.2009 17:41   Petter Gulbrandsen
Hey! Ta deg en tur innom www.medisinutdanning.no . Jeg går bare 1. året på vgs, men har veldig lyst til å studere medisin i Polen. Du må ha hverfall 4 i snitt tror jeg. Fikk mye bra informasjon fra en av de som står bak den nettadressen. MvH Petter

RE: Legestudier i Polen
06.08.2009 01:22   student
Ta deg en titt på den overnevnte adressen som petter skrev, og se også på eventuell sider som lanekassen.no eller ansa.no , for å videresjekke hva polen har å tilby og hvilke som er støttet av lånekassen. De fleste nettadressene til skolene skal stå på en av disse sidene. I tillegg kan du også sjekke ut utdanningsmessen som holdes i lillestrøm februar neste år, om du ikke allerede har søkt. Der står det representanter fra de fleste skolene, som også er studenter og som kan forklare deg hvordan studentlivet og studiene er. Du trenger minimun 4 i snitt for å kunne søke deg til en av skolene, og i hvertfall ha fordypning i kjemi, i tillegg til ett eller to år med biologi eller fysikk. Det kommer godt med. Noen av skolene har opptaksprøve, mens andre har bygd inn forkurs før du eventuelt starter med det nye året.

RE: Legestudier i Polen
25.10.2012 19:42   Student

Hei, kanskje dette nettstedet kan hjelpe: www.studymedpoland.se det er mye av ærlig informasjon der


RE: Legestudier i Polen
15.08.2015 10:56   Ymse
Fikk ikke denne siten til å fungere :(

RE: Legestudier i Polen
09.10.2015 14:57   Lene

Hei! Hvis du går inn på de ulike utdanningene ser du litt mer om hva som trengs for å komme inn på medisinstudier i Polen. Har du flere spørsmål rundt dette anbefaler jeg deg å ta direkte kontakt med skolene/universitetene du er interessert i. Lykke til!


RE: Legestudier i Polen
23.02.2016 14:50   Lene

Hei! Her kan du lese litt mer om hva du kan gjøre for å studere til lege i Polen: http://www.studentum.no/skole/agder-vitenskapsakademi-11788 Lykke til!


Finn utdanninger innen kategorien