Kommunikasjon
Lyst til å jobbe med kommunikasjon, PR, digitale og sosiale medier? Årsstudiet i kommunikasjon gjør deg rustet til å jobbe med spennende kommunikasjonsoppgaver i ulike virksomheter.
Årsstudiet i kommunikasjon er for deg som vil jobbe med ulike kommunikasjonsoppgaver i en virksomhet. Kommunikasjonsfaglig kompetanse er etterspurt i arbeidslivet i både offentlige og private virksomheter.
På studiet lærer du å planlegge, lage innhold og evaluere kommunikasjon i ulike medier for forskjellige målgrupper som offentligheten, forbrukere og ansatte. Du utvikler ferdigheter som gjør deg i stand til å kommunisere effektivt i både sosiale og digitale medier.
- Strategisk kommunikasjon: Du lærer å jobbe strategisk med kommunikasjonsoppgaver, noe som for alle virksomheter er en forutsetning for å klare seg godt i en stadig mer kompleks verden..
- Digital kompetanse: Du lærer å arbeide på flere digitale medieplattformer og å ta i bruk eksisterende teknologi. Samtidig lærer du å reflektere over hva som kunne gjort teknologien mer hensiktsmessig, og om teknologien utfordrer mediemangfoldet og hvilke konsekvenser det kan medføre.
- Tett på arbeidslivet: For å øke arbeidslivsrelevansen samarbeider vi tett med arbeidslivet gjennom praksis, gjesteforelesere og prosjektoppgaver med eksterne bidragsytere. Studentaktive læringsformer og dialog er en viktig del av studiet, som kombinerer både teori og praksis.
- Praksis: Andre semester er det mulig å velge ekstern praksis som valgemne. Dette er en vesentlig del av årstudiet. Her får du koblet din faglige kunnskap til det daglige kommunikasjonsfaglige arbeidet i virksomheten.
Kommende startdatoer
Få en påminnelse
Universitetet i Stavanger
Universitetet i Stavanger (UiS) har 12.000 studenter og 1600 ansatte. UiS skal ha en innovativ og internasjonal profil og være en drivkraft i kunnskapsutviklingen og endringsprosesser i samfunnet. UiS ligger i den mest attraktive regionen i landet, med 300.000 innbyggere....
Les mer og vis alle utdanninger ved Universitetet i Stavanger