Markedsføringsledelse (masteremne)

Universitetet i Sørøst-Norge
Sammendrag
Videre- og etterutdanning
Drammen
Deltid
Støttet av lånekassen

Markedsføringsledelse (masteremne)

Ønsker du deg mer avansert og spesialisert kunnskap innenfor markedsføringsledelse? Vi hjelper deg å utvikle din evne til å anvende denne kunnskapen i ditt arbeid!

Hvorfor studere markedsføringsledelse?

Vil du i din jobb ha nytte av å ha spesialisert kunnskap innen merkeledelse og markedskommunikasjon? Trenger du å kunne analysere markedsføringsrelaterte problemstillinger? Ja, da er dette studiet for deg!

Dette lærer du

I emnet gis det en innføring i foretaksstrategier og hvordan dette legger føringer for valg av markedsstrategier, herunder bla. SWOT-analyse, generiske strategier, konkurransestrategier og vekststrategier. Videre behandles temaer som bla. segmentering og valg av målgrupper, forbrukeratferd og posisjonering. Hovedfokuset i emnet er følgende: Produkt- og merkeledelse, prisstrategi, distribusjon og markedskommunikasjon. Digitalisering og bærekraft inngår som en naturlig og integrert del av dette.

Emneplan

En emneplan beskriver innhold, oppbygging og organisering av undervisningen. Her finner du også pensumlister.

  • Lenke til emneplan

Interessert i en mastergrad?

 

Dette studiet kan inngå som en del av mastergraden Executive Master of Management, eller du kan ta det som et enkeltemne!
 

Executive Master of Management

Kontaktinformasjon til Universitetet i Sørøst-Norge

Universitetet i Sørøst-Norge

Hasbergsvei 36
3616 Kongsberg

Tlf: 31 00 80 00


OMTALER

Det finnes ingen omtaler av denne utdanningen ennå. Bli den første!