Markedsføringsledelse (masteremne)
Universitetet i Sørøst-NorgeMarkedsføringsledelse (masteremne)
Hvorfor studere markedsføringsledelse?
Vil du i din jobb ha nytte av å ha spesialisert kunnskap innen merkeledelse og markedskommunikasjon? Trenger du å kunne analysere markedsføringsrelaterte problemstillinger? Ja, da er dette studiet for deg!
Dette lærer du
I emnet gis det en innføring i foretaksstrategier og hvordan dette legger føringer for valg av markedsstrategier, herunder bla. SWOT-analyse, generiske strategier, konkurransestrategier og vekststrategier. Videre behandles temaer som bla. segmentering og valg av målgrupper, forbrukeratferd og posisjonering. Hovedfokuset i emnet er følgende: Produkt- og merkeledelse, prisstrategi, distribusjon og markedskommunikasjon. Digitalisering og bærekraft inngår som en naturlig og integrert del av dette.
Emneplan
En emneplan beskriver innhold, oppbygging og organisering av undervisningen. Her finner du også pensumlister.
- Lenke til emneplan
Interessert i en mastergrad?
Dette studiet kan inngå som en del av mastergraden Executive Master of Management, eller du kan ta det som et enkeltemne!
Executive Master of Management