Bachelor i markedsføringsledelse
Universitetet i Sørøst-NorgeBachelor i markedsføringsledelse
Hvorfor markedsføringsledelse?
Markedsføring handler om å tilpasse varer og tjenester til markedets behov samt å dirigere strømmen av varer og tjenester til forbruker. Det handler også om å utvikle konkurransedyktige og lønnsomme produkter som skaper levedyktige bedrifter.
Du som velger å ta en utdanning i markedsføring får en kombinasjon av kunnskap innen både markedsføringsfag og ledelses- og økonomifag.
Hva slags jobb får du?
Du finner våre tidligere studenter i alle bransjer hvor man jobber med salg, reklame, strategi, kjedeutvikling, markedsanalyse, undervisning, forskning og mer.
Kombinasjonen markedsføring og ledelses- og økonomifag er ettertraktet i arbeidsmarkedet, og gir deg mulighet til å søke mange utfordrende stillinger i både små, mellomstore og store bedrifter.
Kontakt med arbeidslivet
I løpet av studietiden kommer du til å ha kontakt med næringslivet både gjennom gjesteforelesninger, oppgaver fra bedrifter, gjennomføring av analyser, bedriftsbesøk og mer.
- Internship help Et internship er en midlertidig ansettelse av studenter, hvor du får jobbe med relevante arbeidsoppgaver i en bedrift. tilbys som en ordning i studiets 6. semester.
Dette lærer du på bachelor i markedsføringsledelse
Studiet har hovedvekt på markedsføring, strategi og ledelse gjennom å tilnærme teori til praktiske problemstillinger.
Du vil blant annet lære om forbrukeratferd og hvordan kundene tenker og handler. Denne kunnskapen bidrar til at du vil kunne jobbe for å forbedre eksisterende, eller utvikle nye produkter tilpasset kundenes behov. Du vil også lære hvordan du bygger anerkjente merkevarer for disse produktene. Videre lærer du om hvordan kundene påvirkes ved hjelp av reklame og salg. Strategi, ledelse, økonomi, markedsanalyse, kreativitet og distribusjon er også del av studiet.
Studiet første år er bygget opp rundt grunnleggende innsikt i markedsføring, salg og bedriftsøkonomiske emner. I det andre studieåret er det fokus på kundeforståelse og forbrukeratferd sammen med bedriftsøkonomiske emner og statistikk og samfunnsvitenskapelig metode. Det tredje året gir kompetanse innen sentrale beslutningsområder i markedsføringsfunksjonen.
Studiet undervises på campus Ringerike, der studenter kan ta del i mange ulike studentaktiviteter, bli med i studentforeninger og fester på studentkroa.
Om du blir med på det som skjer, risikerer du å ha det innmari fett
Ringerike-student Maxim Gjerdalen Foray
Videre utdanningsmuligheter
Bachelor i markedsføringsledelse og en master i økonomi og ledelse ved USN kan gi deg tittelen som Siviløkonom hvis det er valgt riktige valgfagemner etter UHR-ØA-modellen. USN har også en doktorgradsutdanning i Marketing Management.
Skaff deg internasjonal erfaring
Du kan ta deler av markedsføringsledelse i utlandet. Å studere eller ta praksis i utlandet kan gi deg mulighet til å utvide din internasjonale kompetanse, språkferdigheter, personlige egenskaper og omstillingsevne. Det kan også gjøre deg mer attraktiv på arbeidsmarkedet. Vi har avtaler med utenlandske universiteter, høyskoler og praksisinstitusjoner tilpasset ditt studium.
- Utveksling for markedsføringsledelse