Bachelor i markedsføringsledelse
Bachelor i markedsføringsledelse
Har du en strateg i magen og et analytisk hode? Kunne du tenke deg å jobbe med produktutvikling eller merkevarebygging? Da er markedsføringsledelse studiet for deg.
Hva lærer du?
Studiet har hovedvekt på markedsføring, strategi og ledelse gjennom å tilnærme teori til praktiske problemstillinger. Du vil blant annet lære om:
- forbrukeratferd og hvordan kundene tenker og handler
- hvordan jobbe for å forbedre eksisterende, eller utvikle nye produkter tilpasset kundenes behov
- hvordan du bygger anerkjente merkevarer for disse produktene.
- hvordan kundene påvirkes ved hjelp av reklame og salg.
- strategi, ledelse, økonomi, markedsanalyse, kreativitet og distribusjon
Studiet første år er bygget opp rundt grunnleggende innsikt i markedsføring, salg og bedriftsøkonomiske emner. I det andre studieåret er det fokus på kundeforståelse og forbrukeratferd sammen med bedriftsøkonomiske emner og statistikk og samfunnsvitenskapelig metode. Det tredje året gir kompetanse innen sentrale beslutningsområder i markedsføringsfunksjonen.
Hvorfor studere markedsføringsledelse?
Markedsføring handler om å tilpasse varer og tjenester til markedets behov samt å dirigere strømmen av varer og tjenester til forbruker. Det handler også om å utvikle konkurransedyktige og lønnsomme produkter som skaper levedyktige bedrifter.
Du som velger å ta en utdanning i markedsføring får en kombinasjon av kunnskap innen både markedsføringsfag og ledelses- og økonomifag.
Kommende startdatoer
Få en påminnelse
USN - Universitetet i Sørøst-Norge
USN er universitetet nær deg. Vi tilbyr utdanning og moglegheiter der du er – i landet og i livet. Universitetet vårt tilbyr profesjons- og arbeidslivsretta utdanningar. Hos oss møter du innovativ undervisning og utfordrande studiar som gir deg kompetansen samfunnet...
Les mer og vis alle utdanninger ved Universitetet i Sørøst-Norge