Svar på vår studentundersøkelse og bli med i trekningen av et universalt gavekort til en verdi av 1000,- 🤩

Søk utdanning 👉
Videre- og etterutdanning

Markedsføringsledelse

Universitetet i Agder, i Kristiansand
Undervisning
Deltid
Studielån/Stipend
Støttet av lånekassen
Undervisning
Deltid
Studielån/Stipend
Støttet av lånekassen

Markedsføringsledelse

Om studiet

Ønsker du mer kunnskap om effektiv styring ved bruk av bærekraftig merkevarebygging?

Kurset vil gi deg verktøyene du trenger for å lykkes i et stadig skiftende marked. Du får innsikt i effektive strategier for å nå og engasjere kunder og brukere, og hjelp til å identifisere markedstrender og tilpasse virksomheten til løpende endringer. Gjennom kurset vil du lære å utvikle og implementere markedsføringsplaner som er målrettet og effektive for å styrke virksomhetens markedsposisjon.

Hva lærer du?

Kurset fokuserer på bærekraftig merkevarebygging med vekt på kundeorientering, merkevareledelse og støttefunksjoner som kommunikasjon og prising. Det dekker både business-to-customer (B2C) og business-to-business (B2B) markeder, inkludert markedsføring av produkter og tjenester.

Kurset er delt inn i tre moduler:

  1. Kundeorientering: Fokus på å hjelpe kunder med å møte langsiktige behov og sikre kundetilfredshet.

  2. Ledelse av markedsføringsfunksjonen: Forstå hvordan teknologi og sosiale medier påvirker kundekommunikasjon og markedsføring.

  3. Merkevarebygging og overtalelse: Vekt på merkevareledelse som en viktig strategisk nøkkel for å oppnå konkurransefordeler og økonomiske resultater.

Du finner detaljert informasjon om kurstilbudet i studieplanen

Oppbygning

Tre samlinger à to dager over ett semester, med forelesninger, gjesteforelesninger, case og gruppediskusjoner. Nettstøttet undervisning.

Undervisningsspråk: Engelsk og norsk/skandinavisk. Litteratur: Engelsk og norsk/skandinavisk

Praktisk informasjon

Kurset retter seg mot ledere og mellomledere i små og mellomstore bedrifter og virksomheter, samt ansatte som jobber med markedsføring og som har ambisjoner om lederstilling. Emnet er relevant både for private og offentlige virksomheter, inkludert teknologi- og opplevelsesnæringer.

Samlinger og eksamen
Kurset gjennomføres med tre fysiske samlinger supplert med nettstøttet undervisning. Samlingene er lagt til følgende dager:

  • 1. samling: 2 dager i september
  • 2. samling: 2 dager i oktober
  • 3. samling: 2 dager i november

Eksamen gjennomføres som en ukes hjemmeeksamen i gruppe (inntil 3 personer) i desember.

Fagansvarlig
Faglig ansvarlig og hovedforeleser i kurset er professor Tobias Otterbring ved institutt for strategi og ledelse ved Handelshøyskolen, UiA. I tillegg inngår gjesteforeleser til utvalgte tema.

Semesteravgift
I tillegg til studieavgiften må du betale lovpålagt semesteravgift til Studentsamskipnaden og utgifter til pensumlitteratur.

Videre studier

Kurset kan tas som enkeltemne, eller inngå som obligatorisk emne i Executive MBA-studiet

Generelle betingelser

Generelle betingelser for etter- og videreutdanningstilbud ved UiA

Studieplan

Se hele studieplanen

Få en påminnelse

Få en påminnelse når søknaden åpner

Motta en påminnelse når du kan søke opptak til høyere utdanning og få månedlig inspirasjon til ditt studievalg. 

This field is used for controlling automatic form submits. Please leave it blank:
Fyll inn din e-post her

Universitetet i Agder
Universitetsveien 25
4630 Kristiansand

Universitetet i Agder

Universitetet i Agder består av de to campusene Kristiansand og Grimstad. Her finner du henholdsvis 8 500 og 3 500 studenter, fordelt på studier innen helse- og idrettsvitenskap, humaniora og pedagogikk, kunstfag, samfunnsvitenskap, teknologi og realfag, samt avdeling for lærerutdanning...

Les mer og vis alle utdanninger ved Universitetet i Agder

Highlights