Digital markedsføring og kommunikasjon
Om studiet
Digitalisering åpner nye muligheter til å bygge sterke kunderelasjoner, og digitale kommunikasjonskanaler som websider, sosiale medier og mobilapper kan være svært effektive for å nå store kundemasser. Imens er det tøff konkurranse for å fange kundenes oppmerksomhet på den stadig voksende digitale arenaen og det kreves mye kunnskap for å utnytte det fulle potensialet til de nye digitale virkemidlene.
Kurset tar utgangspunkt i forskningsbaserte teorier og dekker de nyeste trender innenfor digital markedsføring som delingsøkonomi, store data og transmedia storytelling. Samtidig har kurset en praktisk tilnærming og du vil også få trening i grunnleggende ferdigheter og verktøy (f.eks. Google Analytics) gjennom bruk av praktiske øvelser og case. Du får lære hva som fungerer innen digital markedsføring og kommunikasjon og hvordan du kan ta i bruk ulike digitale kanaler og virkemidler som e-post, websider, blogger, Google, sosiale medier og mye annet. I tillegg får du innsikt i grunnleggende juridiske- og etiske aspekter knyttet til digital markedsføring og kommunikasjon.
Hva lærer du?
Gjennom kurset vil du lære å lage en digital markedsføringsstrategi, samtidig som du får innsikt i hvordan du planlegger, gjennomfører og analyserer digitale markedsførings- og kommunikasjonskampanjer.
Du får en systematisk oversikt over ulike digitale kanaler og virkemidler og vil lære hvordan du kan bruke dem på den mest effektive måten, samt hvordan du kan sette dem sammen som en del av en digital markedsføringsstrategi
Kurset fokuserer på:
- hvilke digitale markedsføringsvirkemidler som eksisterer, hvordan de fungerer, samt muligheter og begrensninger
-
hvordan du kan bruke ulike digitale markedsføringsvirkemidler på den mest effektive måten
-
hvordan du setter sammen ulike markedsføringsvirkemidler i et strategisk perspektiv slik at virksomheten får mest mulig ut av sine digitale markedsføringstiltak
Se hele studieplanen
Praktisk informasjon
Kurset passer for deg som jobber innen kommunikasjon og markedsføring, eller deg som ønsker å lære mer om digital markedsføring og kommunikasjon.
Samlinger og eksamen
Kurset gjennomføres med tre fysiske samlinger og digital læringsstøtte. Nærmere informasjon om dager for samlingene kommer.
Kurset avsluttes med en fem dagers individuell hjemmeeksamen i november/desember.
Faglig ansvarlig
Kurset er faglig forankret ved Institutt for strategi og ledelse ved UiA.
Semesteravgift
I tillegg til studieavgiften må du betale lovpålagt semesteravgift til studentsamskipnaden og utgifter til pensumlitteratur.
Videre studier
Tilbudet kan tas som enkeltkurs, eller inngå i Lederprogrammet – en kurspakke for deg som ønsker formell utdanning eller faglig påfyll.
Lederprogrammet passer for deg som har noen års erfaring fra arbeidslivet, som mangler formalkompetanse, eller som ønsker å bygge din faglige utvikling til en fremtidig grad.
Generelle betingelser
Generelle betingelser for etter- og videreutdanningstilbud ved UiA
Studieplan
Se hele studieplanen
Få en påminnelse
Universitetet i Agder
Universitetet i Agder består av de to campusene Kristiansand og Grimstad. Her finner du henholdsvis 8 500 og 3 500 studenter, fordelt på studier innen helse- og idrettsvitenskap, humaniora og pedagogikk, kunstfag, samfunnsvitenskap, teknologi og realfag, samt avdeling for lærerutdanning...