BA - Bachelor of Arts in Digital Communication (in English)
Ta en BA (Bachelor of Arts) i Digital Kommunikasjon i Europa
Er du nysgjerrig på hvordan teknologi former måten vi kommuniserer på? Da er studiet i digital kommunikasjon noe for deg! Her lærer du å mestre digitale medier, forstå kommunikasjonstrender og skape engasjerende innhold for en digital verden.
Om utdanningen
Forbrukere har blitt aktive deltakere i den digitale verden, noe som visker ut grensene mellom selskap og kunde. Mediebildet i dag drives av sterke merkevarer, sosiale mediekampanjer og individuelle influensere som bygger og styrker relasjoner med målgrupper. Denne pågående dialogen er nøkkelen til å nå nye kunder og styrke forholdet til eksisterende.
Dette programmet vil dekke temaer som strukturering av PR-kampanjer, mediestrategi, samt organisasjonskommunikasjon og etikk. Med vårt intensivløp kan studentene fremskynde studiene sine ved å gjennomføre ett eller to intensive sommersesemestre. Vi tilbyr også mulighet for campusbytte mellom våre EU-campus og utvekslingsprogrammer med våre OMNES-søsterskoler i Paris, Bordeaux, Lyon, Monaco og London for å styrke internasjonal erfaring og flerkulturell læring.
Studiesteder:
- Barcelona
- München
Kommende startdatoer
Videopresentasjon
Videre studier/jobbmuligheter
Studiet gir studentene grunnleggende kunnskap innen alle sentrale forretningsområder, samt spesialiserte ferdigheter innen kommunikasjon og PR. Dette inkluderer blant annet sosiale medier og forbrukeratferd.
Studenter som fullfører denne graden, kan være kvalifisert for stillinger som:
- Brand Manager
- Digital Campaign Manager
- PR- og kommunikasjonsrådgiver
- Markedsføringsspesialist
Opptakskrav/Søknad
Søkere må oppfylle spesifikke akademiske og engelskspråklige krav for å være kvalifisert for opptak til det valgte programmet.
Potensielle studenter vurderes ut fra styrken på søknaden som helhet. Det tas hensyn til studentens egenskaper og ferdigheter: lederpotensial, akademiske prestasjoner, resultater på standardiserte tester, fritidsaktiviteter og personlige erfaringer. Skolen sitt opptaksteam vil bistå alle søkere gjennom hele søknadsprosessen.
Studiefakta, Tittel m.m
Oppbygging og gjennomføring
Dette er et treårig program over syv semestre med totalt 240 studiepoeng (ECTS). Førsteårs-kjerneemnene gir studentene et solid grunnlag innen grunnleggende forretningsområder. Spesialiseringsemner introduseres i tredje, fjerde og femte semester. I det tredje året fokuserer du på forretningsledelse gjennom moduler som gir deg sentrale begreper, teorier og verktøy som er nødvendige i alle forretningsområder. Emner i sjette og sjuende semester inkluderer strategisk ledelse, databehandling og analyse, personalledelse, kreativitet, innovasjon og entreprenørskap samt global forretningsforståelse.
Du vil måtte gjennomføre et avsluttende prosjekt (capstone) og delta i kurs og seminarer som støtter opp under prosjektets vellykkede gjennomføring som en del av programmet. I tillegg skal du løse to avsluttende caser – én generell og én innen din spesialisering – som du presenterer for en dommerkomité.
Gjennom hele programmet er læringstilnærmingen praktisk rettet, med moduler som inneholder både formative og summative vurderinger, i tillegg til gruppearbeid og presentasjoner. Hver semester deltar du også i Business Immersion Weeks, som er viet til praksisnære læringsaktiviteter utenfor klasserommet, som bedriftsbesøk, foredrag, workshops og forretningssimuleringer.
Kostnader
Priser per semester:
Barcelona - 7050 EUR
München - 7050 EUR
Jeg vil vite mer!
Velkommen til EU Business School!
Har du en drøm om å studere utenlands og et ønske om en internasjonal karriere? Få muligheten som student hos anerkjente EU Business School. EU Business School (EU) er en internasjonal, profesjonelt akkreditert, høyt rangert handelshøyskole med campus i Barcelona,...