Programmering og algoritmisk tenkning  i kunst og håndverk

OsloMet – storbyuniversitetet
Sammendrag
Videre- og etterutdanning
Oslo
4 uker
Deltid
Støttet av lånekassen
Høst
Klasserom

Programmering og algoritmisk tenkning  i kunst og håndverk

Få en bredere forståelse for hva programmering og algoritmisk tenkning kan være i kunst- og håndverksfaget, og hvordan du som lærer kan bruke det i egen undervisning.

Emnet gir en introduksjon til programmering og algoritmisk tenkning i kunst og håndverk.

Du vil få innføring i bruk av blokkprogrammering, som Scratch og eventuelt micro:bit, og det vil være muligheter for videre utforsking med programmeringsspråket Processing.

Emnet legger vekt på fagdidaktiske problemstillinger og hvordan knytte det opp til læreplaner med utprøving og refleksjon.  

Innhold:

  • Metoder for utforsking og idéutvikling
  • Programmering og algoritmisk tenkning
  • Læreplaner og programmering i skolen
  • Digitale verktøy til teknikker og uttrykksformer innen programmering
  • Utvikling av digitalt undervisningsmateriell
  • Personvern og opphavsrett
  • Bruk og utprøving av digital programvare for programmering

Studentene skal arbeide med å analysere, vurdere, formulere og reflektere over faglige og metodiske problemstillinger, samt lede samtaler og holde egne innlegg.

Kontaktinformasjon til OsloMet – storbyuniversitetet

OsloMet – storbyuniversitetet

Pilestredet 46
0167 Oslo

Tlf: 67 23 50 00

OMTALER

Det finnes ingen omtaler av denne utdanningen ennå. Bli den første!