Svar på vår studentundersøkelse og bli med i trekningen av et universal gavekort til en verdi av 1000,- 🤩

Søk utdanning 👉
Årsstudium

Årsstudium i markedsføring og forbrukerpsykologi

Oslo Nye Høyskole, Nettstudier
Varighet
1 år heltid/2 år deltid
Undervisning
Heltid/deltid
Studielån/Stipend
Støttet av lånekassen
Pris
39 900 NOK
Undervisningsform
Nettstudier
Neste startdato
Høst og vår Se detaljer
Varighet
1 år heltid/2 år deltid
Undervisning
Heltid/deltid
Studielån/Stipend
Støttet av lånekassen
Pris
39 900 NOK
Undervisningsform
Nettstudier
Neste startdato
Høst og vår Se detaljer
Få mer informasjon om utdanningen 👍

Årsstudium i markedsføring og forbrukerpsykologi

Årsstudium i markedsføring og forbrukerpsykologi

Jobber du med markedsføring og har behov for økt forståelse for forbrukerpsykologi og adferd? Dette er kompetanse som stadig blir viktigere i markedsavdelinger, og med årsstudiet i markedsføring og forbrukerpsykologi får du en grundig innføring i markedsføringsstrategier og hvordan du kan forstå og påvirke forbrukeratferd.

Hva lærer du?

Årsstudiet fokuserer på emner som markedsføring, forbrukerpsykologi og kommunikasjon, samt digital markedsføring og markedskommunikasjon. Studenter utforsker dybden av forbrukeratferd og beslutningsprosesser gjennom bedømmings- og beslutningspsykologi, samt mikroøkonomiske prinsipper med psykologisk tilnærming. Ved å tilegne seg kunnskap om forbrukerpsykologi vil studenten lære hvordan å nå ut mer effektivt med markedsføringskampanjer og oppnå viktige måltall.

På dette studiet lærer du blant annet om:

  • Markedsføringsstrategier: du får innsikt i utvikling og implementering av effektive markedsføringsstrategier.
  • Forbrukerpsykologi: du forstår de psykologiske faktorene som påvirker forbrukeradferd og beslutningsprosesser.
  • Digital markedsføring: du lærer om digitale markedsføringskanaler og hvordan å utnytte disse for å nå ønskede målgrupper.
  • Markedskommunikasjon: du utvikler ferdigheter i kommunikasjon og markedsføringskampanjer.
  • Analysering av markedsplaner: du bruker praktiske casestudier for å analysere og evaluere markedsplaner og kampanjer.
  • Tverrfaglig kunnskap: du kombinerer prinsipper fra økonomi, administrasjon og psykologi for en helhetlig forståelse av markedsføring.
     
For kontakt eller mer informasjon om Årsstudium i markedsføring og forbrukerpsykologi, vennligst fyll inn en interessemelding.

Kommende startdatoer

1 tilgjengelig startdato

Høst og vår

  • Nettstudier
  • Nettstudier

Videre studier/jobbmuligheter

Et årsstudium i markedsføring og forbrukerpsykologi gir et solid grunnlag for arbeidslivet, med et bredt spekter av karrieremuligheter på tvers av bransjer og sektorer. Du kan jobbe med markedsanalyser og strategisk planlegging i bransjer som reklame og detaljhandel. Du kan også gjennomføre oppgaver innen digital markedsføring, forbrukerforskning og merkevarebygging.

Videre studier ved Oslo Nye Høyskole kan være:

  • Bachelor i økonomi og administrasjon
  • Bachelor i digital markedsføring og ledelse
  • Bachelor i anvendt psykologi

Potensielle bachelorgrader på andre høyskoler/universiteter:

  • Bachelor i innovasjon og entreprenørskap
  • Bachelor i markedsføring og ledelse
  • Bachelor i markedsføring, innovasjon og ledelse
  • Bachelor i markedsføringsledelse

Etter endt årsstudium i prosjektledelse kan du jobbe som for eksempel:

  • Markedsføringskonsulent
  • Digital markedsfører
  • Forbrukeranalytiker
  • Kampanjeleder
  • Innholdsmarkedsfører

Opptakskrav/Søknad

Generell studiekompetanse

Studiefakta, Tittel m.m

Samlinger med frivillig oppmøte

Det arrangeres én frivillig samling hvert semester, og informasjon om når dette blir får du ved semesterstart. Her vil fagansatte ved institutt for økonomi og administrasjon forelese om forskjellige fagrelevante temaer.

Samlingen er åpen for deltakelse for studenter på alle studieår og er en fin mulighet til å treffe medstudenter og danne nettverk.

Samlingen avholdes i Oslo og går over én dag.

Oversikt over emner:

  • Innføring i digital markedsføring - DML1210 (7,5 sp)
  • Markedsføring - ØKAD1140 (7,5)
  • Consumer Psychology and Communication - PSY6210 (15 sp)
  • Bedømming- og beslutningspsykologi - PSY6150 (15 sp)
  • Mikroøkonomi – Adferd og psykologi - ØKAD1231 (7,5 sp)
  • Digital markedskommunikasjon - DML2210 (7,5 sp)

Kostnader

Pris per semester: 39 900 kr

Hvorfor velge Oslo Nye Høyskole?

Nettbaserte forelesninger

Støttet av lånekassen

Ettertraktet utdanning

Jeg vil vite mer!

Bestill informasjon

Legg igjen en interessemelding hvis du vil vite mer om utdanningen Årsstudium i markedsføring og forbrukerpsykologi.

Fyll inn din kontaktinformasjon

Send interessemeldingen

Få mer informasjon fra skolen


reCAPTCHA logo Denne hjemmesiden er beskyttet av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Brukervilkår gjelder.
Oslo Nye Høyskole
Ullevålsveien 76
0454 Oslo

Spennende studiemuligheter ved Oslo Nye Høyskole

Oslo Nye Høyskole tilbyr fleksibel utdanning som legger til rette for læringsglede og livslang læring.    Oslo Nye Høyskoles samfunnsoppdrag er forskning og utdanning av høy kvalitet. På campus i Oslo eller på nett. Vi er en uavhengig breddehøyskole med...

Les mer og vis alle utdanninger ved Oslo Nye Høyskole

Highlights