Årsstudium i markedsføring og forbrukerpsykologi
Årsstudium i markedsføring og forbrukerpsykologi
Jobber du med markedsføring og har behov for økt forståelse for forbrukerpsykologi og adferd? Dette er kompetanse som stadig blir viktigere i markedsavdelinger, og med årsstudiet i markedsføring og forbrukerpsykologi får du en grundig innføring i markedsføringsstrategier og hvordan du kan forstå og påvirke forbrukeratferd.
Hva lærer du?
Årsstudiet fokuserer på emner som markedsføring, forbrukerpsykologi og kommunikasjon, samt digital markedsføring og markedskommunikasjon. Studenter utforsker dybden av forbrukeratferd og beslutningsprosesser gjennom bedømmings- og beslutningspsykologi, samt mikroøkonomiske prinsipper med psykologisk tilnærming. Ved å tilegne seg kunnskap om forbrukerpsykologi vil studenten lære hvordan å nå ut mer effektivt med markedsføringskampanjer og oppnå viktige måltall.
På dette studiet lærer du blant annet om:
- Markedsføringsstrategier: du får innsikt i utvikling og implementering av effektive markedsføringsstrategier.
- Forbrukerpsykologi: du forstår de psykologiske faktorene som påvirker forbrukeradferd og beslutningsprosesser.
- Digital markedsføring: du lærer om digitale markedsføringskanaler og hvordan å utnytte disse for å nå ønskede målgrupper.
- Markedskommunikasjon: du utvikler ferdigheter i kommunikasjon og markedsføringskampanjer.
- Analysering av markedsplaner: du bruker praktiske casestudier for å analysere og evaluere markedsplaner og kampanjer.
- Tverrfaglig kunnskap: du kombinerer prinsipper fra økonomi, administrasjon og psykologi for en helhetlig forståelse av markedsføring.
Kommende startdatoer
Videre studier/jobbmuligheter
Et årsstudium i markedsføring og forbrukerpsykologi gir et solid grunnlag for arbeidslivet, med et bredt spekter av karrieremuligheter på tvers av bransjer og sektorer. Du kan jobbe med markedsanalyser og strategisk planlegging i bransjer som reklame og detaljhandel. Du kan også gjennomføre oppgaver innen digital markedsføring, forbrukerforskning og merkevarebygging.
Videre studier ved Oslo Nye Høyskole kan være:
- Bachelor i økonomi og administrasjon
- Bachelor i digital markedsføring og ledelse
- Bachelor i anvendt psykologi
Potensielle bachelorgrader på andre høyskoler/universiteter:
- Bachelor i innovasjon og entreprenørskap
- Bachelor i markedsføring og ledelse
- Bachelor i markedsføring, innovasjon og ledelse
- Bachelor i markedsføringsledelse
Etter endt årsstudium i prosjektledelse kan du jobbe som for eksempel:
- Markedsføringskonsulent
- Digital markedsfører
- Forbrukeranalytiker
- Kampanjeleder
- Innholdsmarkedsfører
Opptakskrav/Søknad
Generell studiekompetanse
Studiefakta, Tittel m.m
Samlinger med frivillig oppmøte
Det arrangeres én frivillig samling hvert semester, og informasjon om når dette blir får du ved semesterstart. Her vil fagansatte ved institutt for økonomi og administrasjon forelese om forskjellige fagrelevante temaer.
Samlingen er åpen for deltakelse for studenter på alle studieår og er en fin mulighet til å treffe medstudenter og danne nettverk.
Samlingen avholdes i Oslo og går over én dag.
Oversikt over emner:
- Innføring i digital markedsføring - DML1210 (7,5 sp)
- Markedsføring - ØKAD1140 (7,5)
- Consumer Psychology and Communication - PSY6210 (15 sp)
- Bedømming- og beslutningspsykologi - PSY6150 (15 sp)
- Mikroøkonomi – Adferd og psykologi - ØKAD1231 (7,5 sp)
- Digital markedskommunikasjon - DML2210 (7,5 sp)
Kostnader
Pris per semester: 39 900 kr
Hvorfor velge Oslo Nye Høyskole?
Nettbaserte forelesninger
Støttet av lånekassen
Ettertraktet utdanning
Jeg vil vite mer!
Spennende studiemuligheter ved Oslo Nye Høyskole
Oslo Nye Høyskole tilbyr fleksibel utdanning som legger til rette for læringsglede og livslang læring. Oslo Nye Høyskoles samfunnsoppdrag er forskning og utdanning av høy kvalitet. På campus i Oslo eller på nett. Vi er en uavhengig breddehøyskole med...