Spesialpedagogikk - ulike lære- og funksjonsvansker
Nord universitetSpesialpedagogikk - ulike lære- og funksjonsvansker
Studiet skal styrke yrkesfaglærerens kompetanse i bruk av ny teknologi og arbeidslivsrelevante digitale verktøy i sin undervisning.
Formålet er å styrke yrkesfaglærerens forståelse for og anvendelse av teknologi i opplæringen, i tråd med fagfornyelsens krav om tidligere arbeidslivsrelevant opplæring, økt yrkesrelevans og elevenes forståelse for teknologi i skole og arbeidsliv.
Temaer som kan berøres i studiet kan være for eksempel bruk av virtuell virkelighet, robotisering, automatisering, nye digitale verktøy, bruk av alternative opplæringsarenaer, introduksjon til læringslabber og pedagogisk entreprenøriell tenkning.
Studiet er tilpasset alle yrkesfaglærere innen alle yrkesfaglige utdanningsprogrammer.
Videreutdanning innen bruk av teknologi i en læringskontekst for lærere og opplæring i bedrift og fagskole.