Skolehagen som læringsarena
Skolehagen er en læringsarena for konkrete og praktiske erfaringer med muligheter for variert og utforskende undervisning i skole og barnehage.
Gjennom å følge prosessen fra jord til bord kan arbeid i skolehagen gi barn og unge mestring, faglig og sosial utvikling. Naturglede, respekt for naturen, miljøbevissthet og handlingskompetanse for bærekraftig utvikling kan skapes i arbeid med skolehagen.
Studiet gir studentene kompetanse i å utvikle skolehage ved egen virksomhet og gjennomføre ulike læringsaktiviteter knyttet til skolehagen sammen med barn og unge.
Arbeider du innen barnehage- eller skolesektoren og ønsker å vite mer om skolehagen som læringsarena? Stikk fingeren i jorden og send inn en søknad innen fristen 15. november.
Kommende startdatoer
Få en påminnelse
Nord universitet
1. januar 2016 ble Universitetet i Nordland, Høgskolen i Nord-Trøndelag og Høgskolen i Nesna til Nord universitet. Universitetet har ca 1.350 ansatte og 12.000 studenter, fordelt på studiestedene Vesterålen, Bodø, Mo i Rana, Sandnessjøen, Nesna, Namsos, Steinkjer, Levanger og Stjørdal....