Kompetanse for kvalitet: Spesialpedagogikk 1, for 1.-10. trinn
Ønsker du spesialpedagogisk kompetanse, passer dette faget godt for deg som ønsker å skape et inkluderende læringsmiljø gjennom tilrettelegging og mestring for barn og unge med ulike læringsvilkår?
Spesialpedagogikk 1 består av to emner, hvor det første emnet har til hensikt at bidra med spesialpedagogisk kompetanse til lærere på 1-10 trinn, slik at de i sitt arbeid får større beredskap til å fange opp utfordringer, forebygge utenforskap, fremme mestring og trivsel, og gi en godt inkluderende og tilpasset opplæring til alle elever i tråd med LK20. Studentene skal kartlegge og kritisk gjennomgå egen enhets læringsmiljø og forutsetninger for å skape et inkluderende læringsmiljø for elever som har NPF. Med utgangspunkt i disse undersøkelsene, utvikles forslag til hvordan skolen kan arbeide systematisk og bevisst, på vitenskapelig grunnlag og gjennom dokumentert erfaring, for å tilby læringsmiljøer som er tilpasset elevene innenfor NPF-spekteret. Begge emnene i studiet retter seg mot lærere i skolen.
Utviklingsarbeidet skal deles innenfor eget fagmiljø og deler av det prøves ut i egen skolekultur.
Husk å søke opptak direkte til Nord universitet innen fristen 15. april.
Dersom man ønsker stipend- eller vikarordning, må man søke Udir innen 1. mars.
Kommende startdatoer
Få en påminnelse
Nord universitet
1. januar 2016 ble Universitetet i Nordland, Høgskolen i Nord-Trøndelag og Høgskolen i Nesna til Nord universitet. Universitetet har ca 1.350 ansatte og 12.000 studenter, fordelt på studiestedene Vesterålen, Bodø, Mo i Rana, Sandnessjøen, Nesna, Namsos, Steinkjer, Levanger og Stjørdal....