Vis studentum.no som: Mobil

Bachelor i økonomi, digitalisering og forretningsutvikling

Nord universitet
Sammendrag
Heltid
3 år
Bachelor
Oppstart: Høst - Mo i Rana
Ja

Om utdanningen

Arbeidslivet trenger ansatte som har kunnskap, evner og mot til å realisere nye forretningsmuligheter og ta bedre beslutninger. Med denne bachelorutdanningen vil du få kunnskapene du trenger for å identifisere – og utvikle – de mange mulighetene som følger i kjølvannet av økt digitalisering. Utdanningen vil gi deg muligheter til å gå inn i ledende posisjoner, både i det offentlige og i det private næringsliv. Hos oss møter du engasjerte og svært kunnskapsrike forelesere, som i samspill med studentene vil belyse økonomi, digitalisering og forretningsutvikling – både fra markeds-, sikkerhets- og innovasjonsfaglige perspektiver.

Bachelorstudiet setter søkelys på økonomi, digitalisering og forretningsutvikling fra teknologiske, bedriftsøkonomiske, markedsmessige, sikkerhets og innovasjonsfaglige perspektiv.

Studiet er et campusbasert heltidsstudium med ordinære forelesninger. Alle emner har egne elektroniske læringsplattformer. Lærings- og arbeidsformene er forsknings- og praksisbasert og blir gitt blant annet i form av forelesninger, kollokvier, innleveringer og praktiske øvelser. Det tilrettelegges ofte for teamarbeid som fremmer trening i kommunikasjon og samarbeid.

Studiemodellen er lagt opp med en naturlig progresjon innenfor de ulike fagområder, dvs. hvert semester bygger videre på kunnskaper tilegnet i foregående semester. Det forutsettes derfor i utgangspunktet at alle emner er bestått før man går videre på neste studieår. For å kunne starte på 3. studieår skal samtlige emner som inngår i studiets første år og minst 30 studiepoeng av emnene fra andre studieår være bestått. For individuelle tilpasninger av utdanningsplanen, ta kontakt med studieadministrasjonen. Spesifikke anbefalinger og forkunnskapskrav fremgår av de enkelte emnebeskrivelser.

Studiet retter seg mot personer som ønsker en bred og anvendelig utdanning innen økonomi, digitalisering og forretningsutvikling, og gir grunnlag for videre masterstudier ved universiteter og høgskoler i inn- og utland.

Første studieår skal gi kandidatene grunnleggende digital forretningsforståelse. I tillegg inngår emner i matematikk, bedriftsøkonomi, Ex. Phil., IKT og sikkerhet, digital markedsføring og statistikk. Andre studieår omfatter strategisk innovasjonsledelse, prosjektledelse og metodikk, informasjonssikkerhet, anvendt metode, finansiering og investering samt driftsregnskap og budsjettering. Tredje studieår gir kandidaten fordypning innenfor samfunnsøkonomi, bærekraftig næringsutvikling og teknologibasert forretningsutvikling. I tillegg inngår ett valgfritt emne. Studiet avsluttes med en bacheloroppgave. Tilbudet av det valgfrie emnet vil kunne variere fra år til år. Deler av undervisningen forutsetter at kandidaten har tilgang til datamaskin eller nettbrett som muliggjør bruk av relevant programvare.

Nord universitet

Nord universitet

1. januar 2016 ble Universitetet i Nordland, Høgskolen i Nord-Trøndelag og Høgskolen i Nesna til Nord universitet. Universitetet har ca 1.350 ansatte og 12.000 studenter, fordelt på studiestedene Vesterålen, Bodø, Mo i Rana, Sandnessjøen, Nesna, Namsos, Steinkjer, Levanger og Stjørdal.

Nord universitet har studier på alle nivåer, fra enkeltemner og årsstudium til bachelor-, master- og ph.d-utdanninger.

Du kan være fulltidsstudent ved et av universitetets studiesteder, og du kan også ta noen utdanninger deltid, samlingsbasert og over nett. Studiene ved Nord universitet er fleksible og med aktiv bruk av teknologi.  

Vis alle utdanninger fra Nord universitet
OMTALER

Det finnes ingen omtaler av denne utdanningen ennå. Bli den første!